    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: 2 kaloryfery z 12 nie grzeją
    Date: Thu, 17 Oct 2013 20:34:25 +0200

    news:oxdozs3xv79o$.dlg@myjk.org...

    > Instalacja jest zrobiona z rur (klejonych) PE.

    Nie ma systemów klejonych PE.
    PE to rury polietylenowe i stosuje się je tylko i wyłącznie do
    doprowadzania wody wodociągowej do budynku lub do rozprowadzenia zimnej
    wody w budynku.
    Nie nadają się one do wody gorącej oraz CO. Rury te łączy się przy
    pomocy złączek skręcanych lub zgrzewanych elektrooporowo.

    Odmianą rur PE są HDPE , PEX, PE-RT oraz rury wielowarstwowe na bazie
    PEX, HDPE i PE-RT
    Stosuje się je do CO, wody, gazu.
    Jednak żadna z tych rur nie da się kleić, ponieważ nie ma klejów, które
    kleiłyby tworzywa sztuczne, z których wykonywane są te rury. Łączy się
    je złączkami skręcanymi i zaprasowywanymi.

    Jeżeli klejone to tylko i wyłącznie PVC (PCV) czyli rury z polichlorku
    winylu.

    A może jednak masz rury zgrzewane PP (polipropylenowe)?

    Najlepiej zrób zdjęcie i umieść gdzieś w sieci.

    > Szukałem w Casto i Obi
    > zaciskanych trójników, ale są tylko na 20mm a u mnie w piwnicy idą fi
    > zewn.
    > 32 -- takich dużych już nie ma (tylko takie potężne plasticzane).

    Jeżeli są klejone to są to rury PVC i łączy się je tylko i wyłacznie
    poprzez klejenie.
    Średnica 32 sugeruje zaś, że mogą to być rury PE lub wielowarstwowe
    PEX-Alu-PEX
    Jakiego koloru są te rury?