    From: MichałG <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: -20 i problem z elektryką garażową
    Date: Wed, 07 Jan 2009 09:35:33 +0100

    wk pisze:
    > Witam,
    > dzisiaj we Wrocaławiu przy -20 około godziny 00:10 wywaliło mi główną różnicówkę.
    > Po wyłączeniu wszystkich obwodów, włączeniu głównej różnicówki, zacząłem po
    > kolei włączać pojedyncze obwody. No i okazało się, że awaria jest w elektryce
    > w garażu. Na jednym obwodzie jest oświetlenie i gniazdka. Żadnych urządzeń w
    > garażu nie ma podłączonych, są tylko z zewnątrz 2 halogeny z detektorami ruchu
    > w tym obwodzie.
    > I tu jest moja intuicja: możliwe, że szron "złączył" obwody i stąd wywala
> [...]

    przyczyn może być sporo - niestety np. wilgotny tynk i uskodzony przewód
    np. przy układaniu. Uszkodzenie ujawniło się dopiero jak nawiozłeś
    śniegu do garażu i ogrzałeś, wrosła wigotność. To tylko przykład. Takie
    samo sledztwo jak zrobiłes dla całej instalacji trzeba zrobić dla samego
    garażu.
    Pozdrawiam
    Michał