  • Data: 2009-12-22 18:36:46
    Temat: Re: -20 mrozu jak wasz C.O. się czują?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hgpufq$pqm$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Na grzejniki są u mnie dwa rozdzielacze, parter i piętro, a na podłogówke
    > trzeci osobny w kotłowni który z samymi grzejnikami nie ma nic wspólnego.

    Dokladnie o takim ukladzie pisze.

    > Dlatego mam zrobiony na podłogówkę osobny rozdzielacz aby nie miec
    > problemów o jakie pytasz oraz to że w kazdej chwili gdyby zaszła potrzeba
    > na rozdzielaczu podłogówki wykręcam zaślepki i wstawiam w to miejsce pompę
    > obiegową podłogówki.

    Zakladam, mam bardzo podobny uklad i osobny rozdzielacz dla podlogowki nie
    zabezpieczy Cie przed tymi problemami a wlasnie je powoduje. Moze u Ciebie
    zasilanie calosci jest nieco inne, na jednej pompie np.
    Ja mam dwie pompy zewnetrzne, jedna do podlogowki, druga do grzejnikow,
    trzecia jest w kotle. Miedzy kotlem a obiegami grzewczymi jest sprzeglo
    hydrauliczne. Juz z tego powodu zaden obieg nie moglby byc rozsadnie
    zasilany pompa kotla. Obieg podlogowki i grzejnikow to dwa niezalezne
    obiegi. O ile podlogowka nie zamknie sie nigdy o tyle grzejniki i owszem
    moga a to spowoduje problemy z pompa w tym obiegu. Mam wrazenie, ze malo kto
    o tym mysli.

    > Przez trzy sezony działa to jednak rewelacyjne bez pompy więc po co mam
    > montować kolejne urządzenie pobierające prąd? Podłogówka korzysta z pompy
    > w kotle.

    A grzejniki??

    > Kocioł ma
    > W łazience mimo ze jest podłogówka nie ma głowicy na drabicne bo tam
    > ciepła nigdy dość.

    Tez nie montowalem tam glowicy, bo prawdopodobnie byla by ciagle zamknieta,
    wiec po co w ogole grzejnik. Drabinka to z zalozenia u mnie suszarka
    recznika, czasami moze byc przykrecona.

    > Na parterze w salonie dwa panele bez głowicy oraz w biurze także bez
    > głowicy.

    No i po problemie wlasciwie. A jak regulujesz temp. w tych pomieszczeniach??

    Pozdro.. TK