  • Data: 2009-12-15 13:55:19
    Temat: Re: -4 ile spalacie gazu??
    Od: Kudlaty <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Gru, 14:24, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > O widzisz, przypomniales mi o dodatkowych 200l w podlogowce! To
    > duzo :) Ja wlasnie budowalem z mysla o tym zeby dom byl bardzo
    > akumulacyjny (i tym samym bezwladny - dla mnie to zaleta).

    Skoro zaleta to czemu nie. Wszystko zalezy od strategi ogrzewania.
    Faktycznie skoro grzejesz pradem to zgadza sie nie masz wyjscia.
    Musisz akumulowac.
    Jednkaze radzilbym dac dodatkowa kolderke na bufor /moze jakies pudlo
    z osb i zasypac kulkami styro /. Doradzilbym rowniez bezwzglednie
    wmontowac zawory zwrotne aby czas samo sobie nie poplynelo bez
    kontroli. Czasmi zjawisko przeplywu grawitacyjnego cieczy nastepuje w
    jednej rurace. Srodek cieplejszy rurki a przy sciance zimniej i juz
    masz obieg grawitacyjny. Nota bene bede z tym walczyl przy CWU

    > Nie piszemy o domach pasywnych :) A w domach energooszczednych taka
    > sytuacja nigdy nie wystapi.

    Czasami nastepuje jesli ktos ma dobrze ulokowany domek wzgledem
    kierunkow swiata. Wystarczy roleta + rolteka na oknach scianie
    polnocnej, wschodnia, zachodnia a od strony poludnia okna bez roletek
    i rolet.

    Nawiasem mowiac dosc ciekawym rozwiazaniem jest LEGALET dla grzania
    pradem. Akumulacyjnosc zapewnia plyta fundamentowa. Sam tez
    zastanawialem sie nad tym rozwiazeniem ale jakos wole jednak gaz +
    klasyczna z instalacja grzejnikowa pozatym cena tez troche
    wystraszyla.