eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieA co o osuwajacych sie zboczach w nawiazaniu do wczesniejszej powodzi?Re: A co o osuwajacych sie zboczach w nawiazaniu do wczesniejszejpowodzi?
  • Data: 2010-06-09 19:15:35
    Temat: Re: A co o osuwajacych sie zboczach w nawiazaniu do wczesniejszejpowodzi?
    Od: Marek <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Cze, 15:53, "Tornad" <t...@h...com> wrote:
    > >> Jako geolog chciałbym coś dorzucić.

    Nie sa to napiecia duze ale sa. Mozna je
    > zmierzyc i z tego co pamietam, mierzylem je i uzyskalem wartosci rzedu okolo
    > 20 do 50 miliwoltow. I wazne jest to, ze "plus" tego napiecia byl zawsze na na
    > gorze zatem w warstwie glin a "minus" zawsze w ile.
    > Nie mialoby to zadnego wplywu gdyby nie fakt istnienia zjawiska elektroosmozy.
    > Zjawiska wykrytego przez rosyjskiego fizyka Reussa w 1808 roku.

    Z tego, co ze szkoly pamietam, to wiem, ze czasteczka wody jest
    spolaryzowana, ale sama w calosci, ma potencjal elektryczny neutralny.
    W takim razie bylaby niewrazliwa na istnienie pola elektrycznego...
    Wrazliwe na pole elektryczne moga byc jony, ktore posiadaja ladunek
    elektryczny.

    Chyba ten Rosjanin mial cos innego na mysli ...???