  • Data: 2014-03-11 13:23:50
    Temat: Re: A moze w solary na grzanie wody ??
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-03-11 12:50, Adam pisze:

    > Malo? 10h taniej taryfy = 20kWh. Wystarczy prawie zeby ten baniak dwa razy
    > w ciagu doby naladowac do ~80stC.

    Chodzi o to, ze wiecej wody potrzeba wieczorem i rano niz w ciagu dnia.
    O ile ilosc godzin jest wystarczajaca o tyle rozklad godzin nieco
    kiepski. Lepiej nagrzac 300 litrow do 50C niz dwa razy baniak do wyzszej
    temp. chocby z powodu samych strat.

    > 20kWh * 365 dni = 7300kWh. Oszczedna rodzina zuzyje 2 tys kWh. Normalna
    > 3-4 tys kWh. Rozrzutna 5-6 kWh. Nawet 100l by wystarczylo!

    U mnie na dobe do ogrzania wody potrzeba dla wzglednego komfortu jakies
    15kWh. Dwie dorosle osoby i troje dzieci.

    Pozdro.. TK