  • Data: 2014-03-11 17:09:02
    Temat: Re: A moze w solary na grzanie wody ??
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 15:41:01 UTC+1 użytkownik tomas napisał:

    > wykorzystać na nawóz.Skoro u mnie wszyscyl palą węglem na osiedlu
    > to mi bez różnicy czy palę tym czy tym bo i tak to wdycham.

    To ze wszyscy pala to zadne usprawiedliwienie.

    > Pompą ciepła podnicają się ci co ich stać na taką inwestycje.

    Nie, ci ktorzy policzyli i wyszlo im ze pompa juz w ciagu 10-15 lat
    sie zwroci w stosunku do wegla, a przy tym jest bezobslugowa i nie dymi.

    > Skoro macie w domu to napiszcie ile was kosztowała instalacja tej pompy
    > wraz z samą pompą.Czy trzeba przerabiać starą instalację itp?
    > Pewnie już nie będzie tak różowo...

    22k pln - pompa + dolne zrodlo + podpiecie calej kotlowni, sterowniki etc.
    Zywotnosc 25 lat, po tym wymiana sprezarki za ~4k i pociagnie kolejne 25 lat.
    Ty w tym czasie 5 razy wymienisz piec za ~6-8k pln.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.