  • Data: 2022-10-13 00:07:56
    Temat: Re: A nie mówiłem.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 12 Oct 2022 07:29:08 -0700 (PDT), w
    <859fe1c4-01e2-43e8-ae01-fc4c618a3727n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > ak waluta słaba to za mało towaru dostaje się dużo krajowych pieniędzy. Jeżeli
    państwo ma walutę narodowa i w niej idą wszystkie transakcje w kraju to jest dużo
    pieniędzy na socjal, służbę zdrowia itp. za to import wychodzi drogo i drogi import
    stymuluje krajowy przemysł do zastępowania importowanego krajowym.

    Oczywiście zapomniałeś napisać, że to kolejne twoje tępe bzdery.
    Jak lokalna waluta słabnie, to wszystko drożeje, bo bardziej opłaca się
    eksportować niż sprzedawać lokalnie. Więc w efekcie w lokalnej walucie też
    wszystko drożeje. Co dalej -- zarabiają w zasadzie tylko eksporterzy (a i tak
    nie do końca), reszta traci.

    W dobie globalizacji brednie o zastępowaniu lokalnymi wyworami to kolejne
    bzdur, bo czym zastąpisz cyrtusy? Jabłkami??

    Właśnie to przerabiasz na własnej skórze, ale jesteś zbyt tępy by zrozumieć.
    Jak wszystko.