    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 7 Nov 2015 15:55:06 -0800 (PST)
    <c...@g...com>
    Subject: Re: A w Krakowie...
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 listopada 2015 00:45:35 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Sadzisz ze nie wiedza ze truja? Popatrz na statystyki ilu Polaków jest ponizej
    minimum egzystencji, ilu poniżej minimum socjalnego, ilu na granicy minimum
    socjalnego. Większość wie ze to obojętne dla zdrowia nie jest, ale ze nie powoduje
    natychmiastowej śmierci a choroby za 30 lat to uważają ze ich i innych trochę mniej
    to dotyczy.

    Owszem. A teraz popatrz na problem dotacji, ktore tak bardzo promujesz
    troche szerzej. Zeby panstwo dalo dotacje trucicielowi, musi zabrac
    np. przedsiebiorcy z podatku. Bo panstwo nie dysponuje wlasnymi pieniedzmi -
    ma tylko te zabrane od innych obywateli. Czyli przedsiebiorca biednieje.
    Jak przedsiebiorca biednieje to co robi? Obniza pensje tym biedakom, ktorzy
    u niego pracuja i ktorzy otrzymuja dotacje. Teoretycznie tworzy sie
    "obieg zamkniety", problem w tym, ze z 500 pln ktore panstwo zabierze
    przedsiebiorcy, truciciel dostanie tylko 250, bo reszte zje aparat urzedowy
    i biurokracja. Gdyby nie bylo dotacji to truciciel dostalby cale 500 od
    przedsiebiorcy, ktoremu panstwo by nie zabralo.

    Tak, wiem, napiszesz, ze przedsiebiorca gowno da pracownikowi tylko sam
    przeje na osmorniczki ale to bzdura. Wiekszosc przedsiebiorcow chetnie dzieli
    sie zyskami ze swoimi pracownikami, pod warunkiem, ze panstwo nie chce z niego
    zedrzec wiekszosci jego dochodu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.