    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 11 Nov 2015 11:54:30 -0800 (PST)
    <a...@g...com>
    <7...@g...com>
    <4...@g...com>
    <f...@g...com>
    <5642630d$0$695$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <n1v830$nnu$1@dont-email.me>
    <e...@g...com>
    <n1v9hb$sn4$1@dont-email.me>
    Subject: Re: A w Krakowie...
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 11 listopada 2015 12:43:49 UTC+1 użytkownik masti napisał:
> [...]
    wprowadzic podatek obrotowy na gieldach co skutecznie zabiloby spekulantów a było
    nieodczuwalne przez rzeczywistych inwestorów.

    > 1. obciążenia podatkowe w Polsce wcale nie są wysokie w porównaniu do
    > innych krajów.

    nie przecze, bardziej chodzi o prawo proste i stabilne niz o wysokosc stawki. Ale
    niska stawka nie zacheca do oszustw - własnie dlatego powinna byc niska.

    > 2. podatek obrotowy nie jest dobrym podatkiem. Jest drogi do ściągania

    znaczy sie co jest w nim kłopotliwego? Przedsiebiorca deklaruje wysokosc sprzedanego
    towaru na kwote X i odprowadza 1%. Bez koniecznosci pisania ustaw o milionie
    paqragrafów jak w ustawie o vat, ze samochód osobowy to taki czy śmaki, to wliczyc a
    tamto nie, itd - i bez mozliwosci powszechnych wyłudzeń na miliardowe kwoty na firmy
    słupy. Chyba ze czegos nie wiem to mnie oswiec.

    > 3. podatek obrotowy od giełdy w formie zaproponowanej przez PiS jest
    > idiotyczny

    idiotyczne jest to w co przemienił sie rynek finansowy - z rynku akcji czyli
    wkupienie sie w firmę produkujacą dobro by dostac za to udzial w zyskach w postaci
    dywidendy - w rynek spekulantów. Nie widze powodu by nie opodatkowac kontraktów na
    WIG i tym podobnych wynalazków przynoszacych krajowi same zyski.
    No i nie bylibysmy sami w europie z podatkiem od transakcji - widac swiat zauwaza
    wypaczenia systemu.

    b.