  • Date: Sun, 07 Nov 2010 20:44:15 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Agregat jednofazowy i instalacja trójfazowa

    W dniu 07.11.2010 20:24, Zbyszek pisze:

    > KOLEGO ZNAM JEDEN PRZYPADEK GDY WŁAŚNIE TAKIE PODEJŚCIE DOPROWADZIŁO MIĘDZY
    > INNYMI DO ŚMIERCI ELEKTROMONTERA, KTÓRY NAPRAWIAŁ LINIĘ ELEKTROENERGETYCZNĄ.
    > Piszę między innymi, bo na powstanie wypadku składa się zwykle więcej
    > nieprawidłowości.

    1. nie drzyj się
    2. konkretny przykład i jego genezę poproszę
    3. zrób coś z kodowaniem

    Ad2. - jeśli masz na myśli sytuację, że monter dotknął się przewodów,
    które były "gorące", choć myślał że są "zimne", to najwyraźniej nie
    zrozumiałeś co mam na myśli przez "bezpieczniki wejściowe", które
    należałoby najpierw wyłączyć.

    Co do "automatyki", proponowanej przez szczylka-Jasia, to drobna jej
    awaria w pobliskiej instytucji spowodowała, że przewody doprowadzające
    do całej posesji zaczęły lekko dymić: coś się zacięło i agregaty nie
    wyłączyły się i zostały zwarte z dosyłającą już energię linią. A jakby
    tylko były za zwykłymi bezpiecznikami...