  • Data: 2014-05-29 08:57:44
    Temat: Re: Amerykańska ignorancja - studium przypadku.
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz> szukaj wiadomości tego autora

    news:1dzqv1hz34wmi$.1cp20d6tusbx2.dlg@40tude.net...

    > Akurat najczęściej używa się "grain" w znaczeniu "ziarno zboża". Tłumacz
    > przetłumaczył "corn" jako "kukurydza", bo tak wynika z tendencji
    > znaczeniowych języka. Oczywiście powinien skonsultować, ale widocznie ze
    > scenariusza jasno wynikała "kukurydza". Chyba że scenariusz nie był dosć
    > jasny...

    Po namyśle przychylam się jednak do tego, że mogli faktycznie myśleć o
    kukurydzy:) Oni naprawdę "nie mają głowy do detali" :))
    Przypomniałem sobie bowiem taki stary, idiotyczny serial "Banacek", o
    detektywie który to niby był Polakiem i opowiadał "stare polskie
    przysłowia" - jedno z nich zaczynało się tego, że "sowa i bóbr grały w
    baseball"... Więc, jak najbardziel, mogli wsadzić kukurydzę do Egiptu:)

    A.