    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Awaria CO
    Date: Fri, 29 Jan 2010 01:15:19 +0100

    Użytkownik "JareK" <k...@i...bez.spamu.pl> napisał w wiadomości
    news:hjt464$t0e$1@news.interia.pl...
    > Jackare pisze:

    > Niby jasno napisałeś, ale nie rozumię ;) Mam na rozdzielaczach
    > odpowietrzniki automatyczne, ale nie wiem jak one działają, i czy działają
    > jeszcze ;)
    >
    > Co to znaczy "odpowietrzaj do oporu" ??
    >
    > Grzejniki mam zakręcić na termostatach czy też zaworami na dole grzejnika?
    Wystarczy na termostatach to zatrzyma obieg wody przez grzejniki.

    > Kiedy będę wiedział że sie odpowietrzyło?
    Gdy przestanie lecieć powietrze. A moje "do oporu" oznacza że należy
    przetoczyć nieco wody przez układ jeżeli powietrza nie będzie oznacza to że
    układ nie był zapowietrzony, tylko nie było obiegu.

    Odpowietrznik automatyczny działa w sposób widoczny tylko wtedy gdy w
    układzie jest powietrze. Wystarczy aby kapturek na wylocie powietrza był
    luźny.
    Jezeli odpowietrzniki nie są zapieczone to mogą działać na dwa sposoby:
    - wkręcone bezpośrednio w belkę powinny normalnie działać
    - wkręcone do belki przez zawór stopujący- odpowietrznik wtedy sie daje
    odkręcić ręką (np w celu oczyszczenia) a do normalnej pracy powinien być
    wkręcony do oporu

    Może być jeszcze taka sytacja że ten syf który zatkał Ci filtry osadził się
    również pomiędzy łopatkami wirnika pompy. Tam są dwie równoległe tarcze w
    niewielkiej kilkumilimetrowej odległości a pomiędzy nimi promieniście
    ułozone łopatki- jeżeli to jest zaniezyszczone obieg będzie słabszy lub nie
    bedzie go wcale. Taka pompa zasadniczo nie daje jakiegoś specjalnego
    ciśnienia. To jest pompa odśrodkowa która tylko wprawia wodę w ruch - coś
    podobnego do pompy wodnej w samochodzie...

    > Faktycznie trochę to drogie i tu także nie widzę odpowietrznika
    > podłogówki.

    Takie fikuśne na końcach belek. Nawet jeżeli nie ma - mozna tam wkręcić
    trójniki z odpowietrznikiem i dodatkowym zaworem spustowym jak tu:
    http://www.allegro.pl/item890110768_rozdzielacz_7_ro
    tametry_odp_spus_zlacz_gratis.html