  • Data: 2010-01-27 12:17:09
    Temat: Re: Awaria oczyszczalni POŚ
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1: Szambo trzykomorowe z syfonowanymi przejściami - odwrócone U-
    > Zanim zapełnią się dwa pozostałe to pierwsze jest zapełnione 10cm poniżej
    > górnej krawędzi a że rura jest w górnej krawędzi więc w tej rurze w końcowym
    > jej odcinku stoi do połowy zawartość
    > 2: temperatura owszem dodatnia ale przez noc nie ma raczej dopływu ciepłej
    > cieczy.
    > 3: procesy gnilne w szambie tak. Ale wiem że każde gówno wczesniej czy
    > później zamarza:)
    >
    > Marek

    nie powinno zamarzać, rozkład powoduje powstawanie dużych ilości
    ciepła, na tyle dużych, że przy minus 10 dookoła pokrywy mam stopiony
    śnieg i zieloną trawkę :-) oczywiście chodzi o oczyszczalnie i żywe
    bakterie, bo w zwykłym szambie domestosy zabiją wszystko co żyje...
    moja rada:
    dosyp porządną dawkę bakterii do zbiornika i bezpośrednio do
    studzienki rozdzielaczowej przed drenazem, możesz tam wlać gorącej
    wody, to podgrzeje i przyśpieszy proces, jeśli to nie da rady, to
    znaczy, że jest jakaś wada w budowie, woda nie powinna tam stać nigdy,
    co się wleje, to od razu wsiąka i rozkładajac się w żwirze dodatkowo
    podgrzewa powierzchnię rury

    pozdrawiam
    s_13