  • Data: 2011-01-23 23:18:47
    Temat: Re: Balkon
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > Modrzew modrzewiowi nie rowny - ja pisze o modrzewiu syberyjskim ktory
    > jest drozszy od naszego krajowego i znacznie trwalszy! Krajowy to ok
    > 40-50 pln / m2. Syberyjski to ok 90-100 pln / m2. Deski egzotyczne
    > zaczynaja sie chyba od 200 pln, a chyba im blizej do 300 pln

    Jeden z moich kumpli zrobil wlasnie z egzotyka, a drugi z modrzewia
    syberyjskiego. A robil z tego modrzewia tylko dlatego, ze deski kupil pare lat
    wczesniej i lezaly. Ten co zrobil z egzotyka, zamówil do tego firme. Promocyjnie
    (wzial u nich wszystkie materialy+parkiet na pól domu) zrobili mu to za
    100zl/m2. Plus materialy oczywiscie, w sumie chyba z 400zl/m2 :)

    > (najtansze!). Co do kosztu tarasu to tez nie moge sie zgodzic. Przy
    > czym ja juz najwieksze koszty ponioslem - mam wylana betonowa plyte
    > 8x3m oparta na betonowych slupach idacych od samych law (3m nizej ;)
    > Teraz na to przyjda dosc gesto kantowki (10x10) ktore mi zostaly po
    > szalunkach jako legary, na jakichs ocynk-wspornikach i na to odrazu
    > beda bite dechy. Wiec jedyny koszt jaki jeszcze poniose to deski +
    > wsporniki (ale to max 200-300 pln:) Wiec.. 24m2 na modrzewiu
    > syberyjskim to ok 2,4k pln. 24m2 na egzotyku - przypuszczam ze okolice
    > 6-7k pln. Roznica jednak spora.

    Eee... jak widac sa tarasy i tarasy :)
    W tarasie drewnianym legary równiez musza byc z egzotyka. I koszt tych legarów
    przekracza koszt desek niestety :)
    Jesli robisz legary z belek z budowy, to nie ma sensu kupowac nawet tego
    modrzewia. Kup swierk.
    Kolejny spory koszt to wkrety. Wiem, ze kumpel kupowal jakies specjalne wkrety w
    DLH do tarasów drewnianych. Na czym ich specjalnosc polega to nie wiem, ale byly
    zajebiscie drogie. Jak chcesz to dopytam.
    Kolejny duzy koszt, to olej. Tego oleju idzie troche wiecej niz do olejowania
    parkietu :)

    > U mnie taras zima jest kompletnie nieuzywany, niech sobie snieg lezy -
    > nie musze odsniezac, sam sie na wiosne stopi :-) Pozatym mam dosc
    > spore zadaszenie na tak mniejwiecej 2/3 calego tarasu i w srodku zimy
    > - nieosniezona powierzchnie ok. 10m2.

    Jesli bedziesz mial z drewna budowlanego, to pewnie... niech lezy :)
    Moi kumple jednak pieczolowicie odsniezaja, bo wydali na to mase pieniedzy...

    > I jaki bedziesz robil? Bo IMHO kazdy rodzaj ma wady. Drewniany moim
    > zdaniem ma tych wad najmniej :)

    Z wyjatkiem tego, ze ladnie wyglada... To ja zalet drewnianego nie widze.
    Ja wyleje plyte na gruncie (na zwyklej budowlanej folii). Jesli nie wyjdzie
    gladko, to zaciagne to klejem, nastepnie izolacja i kafle. Miala byc kostka
    (podbudowe nawet zrobilem), ale dalem spokój. Potem byl pomysl z drewnianym, ale
    kumple z pracy zrobili sobie i odpuscilem. Bedzie zwyczajnie.

    --
    Bartek