  • Data: 2016-02-27 13:35:05
    Temat: Re: Bateria termostatyczna - problem
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-02-27 13:28, M. wrote:
    > Praktycznie wszystko.

    IMHO to samo tylko może precyzyjniej zrobione.

    > Jeśli musisz jako producent zmieścić się w cenie 100zł za baterię
    > termostatyczną i starasz się używać wszystko co się da najtańsze.
    > Oszczędzasz wtedy na każdej części.

    Tak, ale JAKI wpływ oszczędzanie ma na zarastanie kamieniem? Mogę
    jeszcze uwierzyć ze nieco gładsze powierzchnie opóźnią zarosnięcie. I
    tylko tyle. I tak zarośnie.

    > Mam baterie termostatyczne od 5 lat, nic nie czyściłem, niczym nie
    > zarosły, kosztowały 300-400zł. Tylko, że ja mam miękką wodę - nie wiem,
    > co by było z tymi bateriami, gdyby woda była bardzo twarda.

    No widzisz. Ja mogę w łazience otwierać kamieniołom. Sitka na kranach
    czyszcze co 2-3 miesiące.

    > Komfort przy wodzie z zasobnika jest ogromny. Nie przejmuję się
    > regulacją, bo robi to bateria. Temperatura wody z zasobnika nie jest
    > stała (jak np. w bloku) a mimo to nie ma różnic w temperaturze w trakcie
    > używania.

    Wiemy to, jednak obawiam sie ze inwestycja w baterię za 2000zł która
    wytrzyma 50% dłużej niż za 150zł jest raczej z gatunku kiepskich.

    PS. Idę o zakład że jak bym miał miękką wodę to by wytrzymała kilka lat
    i ta za 150zł. A to dlatego że w sąsiednim mieście woda jest miękka i
    taka bateria trzyma się już 3 lata przy kilkukrotnym dziennym użyciu -
    bez smarowania.