    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Baterie słoneczne -wasze doświadczenie
    Date: Thu, 22 Nov 2012 13:25:09 +0100
    <k6r25v$d33$1@node2.news.atman.pl> <k6r7fr$dh7$1@usenet.news.interia.pl>
    <k6rglc$rro$1@node2.news.atman.pl> <k6s7ij$5h4$1@usenet.news.interia.pl>
    <k7gf4q$tel$1@node1.news.atman.pl> <k7hcag$3nk$1@usenet.news.interia.pl>
    <k7imve$nlf$1@node2.news.atman.pl> <k7ivp1$e4o$1@usenet.news.interia.pl>
    <k7j66g$kcm$1@node1.news.atman.pl> <k7jtg3$qqr$1@usenet.news.interia.pl>
    <k7qft3$1rf$1@node2.news.atman.pl> <k7qrmc$1sc$1@usenet.news.interia.pl>
    <k7r4ir$lnt$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <k7tbs8$omd$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <k7trph$8kd$1@node2.news.atman.pl> <k8g23b$b5s$1@node2.news.atman.pl>
    <k8g43k$d8a$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <k8i2p1$d91$1@node1.news.atman.pl> <k8iffo$k01$1@node2.news.atman.pl>
    <k8kqru$4t3$1@node1.news.atman.pl> <k8ktq4$7um$1@node1.news.atman.pl>

    dyskusyjnych:k8ktq4$7um$...@n...news.atman.pl...

    > To powiedz mi teraz dlaczego w Chinach mimo wypracowywania olbrzymiego
    > dochoru pensje w tych ich kolchozach wcale nie sa wysokie?

    Bo oni wcale nie wypracowują olbrzymiego zysku.

    > Moze nie powiedz, a zastanow sie na nastepny raz i jaki dla calej sytuacji
    > wplyw ma podaz pracy.
    > Po raz kolejny splycasz jak nie wiem co, ograniczajac analize do jednego
    > tylko czynnika.

    Oczywiście, bo ta grupa to nie czas i miejsce na pisanie pracy dyplomowej z
    podstaw ekonomii.

    Oczywiście coś takiego jak podaż pracy i pracowników istnieje, ale w XXI
    wieku ma minimalne znaczenie. To miało znaczenie dawno temu, obecnie od
    kiedy ludzie są mobilni i praktycznie nie ma granic nic nie stoi na
    przeszkodzie by przenieść się tam gdzie jest więcej pracy i mniej
    pracowników dzięki temu zwiększyć swoją konkurencyjność jako pracownika (a
    co za tym idzie także wymagania finansowe).

    > Nie wiem jak mam sie odniesc do oczywistych po raz kolejny rzeczy.

    No to napisz w końcu o co Ci chodzi. Ktoś wykonuje pracę wartą 1000 zł. Jak
    w końcu sam zauważyłeś 300zł na etacie zarabiać nie może bo to minimalna
    krajowa. Więc pracuje na umowę zlecenie i to według Ciebie źle. Więc co ma w
    ogóle nie pracować?

    A przy tym twierdzisz, że to że on nie dostaje tej minimalnej to wina
    państwa i podatków, a nie chcesz zrozumieć tego, że po prostu jego praca nie
    jest więcej warta.

    > O tym moze, ze sa firmy ktore moga zaplacic znacznie wiecej. Pensja
    > pracownika spokojnie moze byc wyzsza od najnizszej krajowej, tylko firmy
    > nie musze tyle placic, bo na miejsce kazdego pracownika stoi dziesieciu
    > innych. Wiec sila rzeczy kazdy pracujacy godzi sie na takie warunki jakie
    > sa, bo pracy moze nie miec wcale.
    > Tak wiem, ze mobilnosc i telefon do PiP.

    > Nie chce mi sie dluzej gadac o oczywistych rzeczach.

    Cieszę się, że w końcu mobilność stała się dla Ciebie oczywistością.

    Pozdrawiam
    Ergie