    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Baterie słoneczne -wasze doświadczenie
    Date: Thu, 22 Nov 2012 14:51:32 +0100
    <k6r7fr$dh7$1@usenet.news.interia.pl> <k6rglc$rro$1@node2.news.atman.pl>
    <k6s7ij$5h4$1@usenet.news.interia.pl> <k7gf4q$tel$1@node1.news.atman.pl>
    <k7hcag$3nk$1@usenet.news.interia.pl> <k7imve$nlf$1@node2.news.atman.pl>
    <k7ivp1$e4o$1@usenet.news.interia.pl> <k7j66g$kcm$1@node1.news.atman.pl>
    <k7jtg3$qqr$1@usenet.news.interia.pl> <k7qft3$1rf$1@node2.news.atman.pl>
    <k7qrmc$1sc$1@usenet.news.interia.pl> <k7r4ir$lnt$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <k7tbs8$omd$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <k7trph$8kd$1@node2.news.atman.pl> <k8g23b$b5s$1@node2.news.atman.pl>
    <k8g43k$d8a$1@node2.news.atman.pl> <k8gsts$6n2$1@node2.news.atman.pl>
    <k8i4gp$f2l$1@node1.news.atman.pl> <k8if4m$jo6$1@node2.news.atman.pl>
    <k8iic7$t2p$1@node1.news.atman.pl> <k8inep$rkv$1@node2.news.atman.pl>
    <k8ks16$642$1@node1.news.atman.pl> <k8kvck$9kn$1@node1.news.atman.pl>

    dyskusyjnych:k8kvck$9kn$...@n...news.atman.pl...

    > Ja pierdziu, to zdecyduj o czym Ty chcesz rozmawiac...?
    > O zarobkach, pracy, czy oplacalnosci z drugiej strony barykady? Zrozum, ze
    > jezeli jest wielu pracownikow na miejsce jednego to pracodawca nie ma
    > presji placic wiecej, zrozumiesz te prosta, podstawowa zasade? Po jaki
    > chuchu ma zatrudniac pracownika na umowe, skoro moze na zlecenie, albo na
    > czarno, bo zwyczajnie ma taki wybor. Jego oplacalnosc to zupelnie inne
    > zagadnienie i z tematem tu omawianym nie ma nic wspolnego.

    Rozumiesz tę prostą zasadę, że gdyby nikt się nie godził pracować za 300zł
    to pracodawca podniósłby pensję. Toż ja to napisałem na początku pracują za
    tyle za ile zgodzili się pracować. Co oczywiście nie oznacza, że gdyby się
    nie zgodzili to wszyscy dostali by większe pensje.

    [ciach]

> [...]
    > Wczoraj czytalem artukul, zadalem sobie taki trud. Nie pamietam juz
    > dokladnych danych i pomine cytowanie. W kazdym razie wpywy z tytulu akcyzy
    > za same paliwo do budzetu to po prostu szok. Kwoty akcyzy, oplaty
    > paliwowej i VAT sa tak ogromne, ze az nieprzyzwoite. Nikt mi nie wcisnie,
    > ze wysokie ceny czegos tam to motywacja zebym oszczedzal. To najprostszy
    > podatek jaki mozna sobie wyobrazic. Nie podlega zadnym problemom w
    > sciagalnosci. Jest calkowicie przewidywalny i pewny. Dziwnym trafem USA ze
    > znacznie nizszymi podatkami w paliwie radza sobie calkiem dobrze.

    I porównaj średnie spalanie auta z USA i z UE. Porównaj ilośc diesli w USA i
    UE. Tam się nie opłaca oszczędzać paliwa a w UE ludzie zostali finansowo
    zmuszeni do oszczędzania. Nie twierdzę, ze to dobrze, uważam, że tani
    transport jest kluczowy dla rozwoju gospodarki, ale UE ma inne priorytety
    niż rozwój.

    > Czy Rosja to zrodlo zewnetrzne?

    W dobie zimnej wojny gdy powstawała doktryna somowystarczalności byłą
    zewnętrzna obecnie nie wiem jak jest kategoryzowana przez strategów, ale
    patrząc na jej działania na Ukrainie przyjąłbym że jest bardziej wrogiem niż
    przyjacielem.

    > No ale jak VAT moze wynosic zero? Na tym pic polega, ze nie moze wynosic
    > zero. Czepnales sie tej akcyzy jako jakies wspolne dobro, a tym czasem
    > pokaz mi kraj gdzie VAT wynosi zero. Co innego stawka podstawowa VAT, w
    > roznych krajach moze byc rozna. Podstaw sobie teraz VAT w jednym kraju 15%
    > i w drugim 25%. Przelicz i napisz jeszcze raz cos o matematyce.

    cena surowca + marża + VAT + akcyza >= akcyza

    Czego nie rozumiesz? Obojętne czy za VAT podstawisz 0 czy milion powyższa
    nierówność będzie prawdziwa. Czyli nigdy paliwo nie będzie kosztowało mniej
    niż akcyza określana kwotowo. Twierdziłeś, że gdzieś paliwo może być tańsze
    podałem Ci wzór według którego jest wyliczana cena i stawka Vat jaką sobie w
    nim podstawisz niczego nie zmienia. Paliwo nie będzie tańsze niż akcyza.

    Pozdrawiam
    Ergie