    From: "mmcafe" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Bezpiecznik różnicowy
    Date: Mon, 22 Jun 2015 14:00:16 +0200

    Dzięki za podpowiedzi! W środę pojadę szukać zwarcia.

    Pozdrawiam,
    C.

    Użytkownik "mmcafe" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Witam Szanowną Grupę.
    Mam problem z wyłączającym się bezpiecznikiem różnicowym. Może coś
    poradzicie:
    Mam dom na wsi. Kilka dni temu pojechałem tam po 2 tygodniach nieobecności.
    Włączenie prądu spowodowało natychmiastowe zadziałanie bezpiecznika
    różnicowego (jest trójfazowy, choć podłączona jest tylko jedna faza). Jak
    sprawdziłem, nie jest to spowodowane żadną upływnością w przewodach - można
    odłączyć wszystkie obwody (na każdym mam osobny bezpiecznik) i pozostawić
    jeden do którego gdy podłączę np. laptop to natychmiast wywala różnicówkę.
    Gdy żaden odbiornik nie jest włączony do gniazdka, to różnicówki nie wywala.
    Tak więc bezpiecznik zadziała natychmiast po włączeniu jakiegoś odbiornika z
    bolcem uziemiającym. Wygląda to tak, jakby jakieś małe pojemności pomiędzy
    fazą a przewodem zerowym powodowały zadziałanie bezpiecznika. Bezpiecznik
    różnicowy wymieniłem - problem pozostał.
    Zastanawiam się teraz, czy podczas mojej nieobecności nie były wykonywane
    jakieś prace w sieci energetycznej, które spowodowały takie następstwa. Jak
    myślicie - czy jest to możliwe? Czy np. gdyby zostały zamienione miejscami
    przewody zerowy i uziemiający (tak się chyba nazywają), to efekt mógłby być
    taki? Dodam, że faza dochodzi prawidłowo - nie ma jej na uziemieniu i zerze.
    Pomóżcie, bo już mi brak pomysłów :)

    Pozdrowienia,
    C.