eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe. › Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
  • Data: 2013-11-28 17:58:57
    Temat: Re: Bida teraz będzie mniejsza o połowe, idzie nowe dziadu idzie nowe.
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:l75jmd$inp$1@news.task.gda.pl...

    > lepiej sobei policz ile by cie kosztował normalny dobrej klasy kocioł
    > kondesacyjny o mocy 35kW.
    >
    > i ile być mógł palić różnica ceny miedzy tym kotłem a twoim 35kW
    > kotłem węglowym...

    Tylko nie bierzesz pod uwagę, że gdybym pozostał przy samej gazówce to w
    razie awarii zasilania elektrycznego mam zimno w chałupie.
    W obecnej chwili, w razie awarii, idę do kotła, wrzucam kilka kawałków
    drewna, uchylam drzwiczki popielnika i dalej mam ciepłą wodę CWU i
    ciepłą chałupę. W okresach przejściowych nie muszę uruchamiać palnika
    tylko mogę przepalać wieczorami drewnem, którego mam dość sporo na
    działce. Co roku wycinam gałęzie i niektóre drzewa. Trochę palet
    drewnianych.
    Instalację mam w 100% działającą w grawitacji.
    Kocioł, który kupiłem posiada palnik retortowy oraz dodatkowe palenisko,
    głównie do spalania drewna, zabudowane na stałe tzn. nie wyjmuję
    rusztów. Ten kocioł jest połączeniem kotła retortowego z kominkiem i
    można palić z nadmuchem lub bez nadmuchu z uchylonymi drzwiczkami
    popielnika.

    Niektórzy wolą kotłownię w salonie. Ja wolę kotłownię w kotłowni i to
    jeszcze w budynku obok :)
    Pompa ciepła czy kocioł gazowy są mocno uzależnione od energii
    elektrycznej, a u mnie dość często są awarie prądu.