  • Data: 2010-09-20 13:19:27
    Temat: Re: Blokowanie inwestycji
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Widzę że jesteś na bieżąco więc:

    > Jezeli budujesz Ty - inwestor - 'doprowadzenie' wody i 'odprowadzenie'
    > kanalizacji - do jednego domu, to jest to przylacz, natomiast jak ktos sie
    > do tego podepnie i juz na tym czym beda wisaily wiecej niz jedno domostwo,
    > to bedzie siec. Teraz to wlasnie przerabiam :-).

    O to mi chodzi - więc sieć.
    .
    > Przylacz moze sfinansowac gmina, o ile ma na to srodki - najczesciej nie
    > ma - albo mozesz sobie to wybudowac za wlasne, ale w porozumieniu z
    > lokalnymi zakladami komunalnymi. Jak kogos potem do tego podepna, to
    > mozesz wnioskowac, by Ci zwrocili czesc poniesionych nakladow, albo w
    > jakis inny sposob sobie wnioskowac o ulgi takie czy owakie - np.

    Skądto wząłeś? Ja byłem w wodociągach (kielce - państwo w państwie i zakład
    totalnie upolityczniony), to powiedzieli mi że w momencie odbioru
    wymagająnotarialnego przekazania od wszystkich właścicieli gruntów na
    których biegnie wodociąg, i żadnychulg nie ma - po prostu ja buduję a oni
    się dołączają, mało tego Sądy też nie zasądzają żadnych kar.
    Jest na to jakiś przepis?

    > Jezeli juz z zalozenia ma tam byc podpiety wiecej niz jeden dom, to bedzie
    > to siec i wg prawa rozbudowa sieci nalezy do obowiazkow gminy, a nie
    > prywatnych inwestorow. Wowczas potrzebna jest pelna dokumentacja i
    > pozwolenie na budowe - tego inwestor nie ma nawet mozliwosci zalatwic, bo
    > to kompetencja gminy.

    OK jakiego prawa, możesz dać linka albo to gdzie to jest?

    > Skoro zatem potrzebujesz miec wode na dzialce, gdzie budujesz dom, to:
    >
    > wystepujesz o warunki przylacza wod-kan do miejscowego zakladu wodociogow
    > wystosowujesz pismo o wykonanie tegoz przylacza i jak Ci odpowiedza, ze ze
    > wzgledu na brak srodkow nie moga,

    ...to kopię studnię i mam to gdzieś. I chyba tak sięskończy

    MS