  • Data: 2012-04-24 07:52:57
    Temat: Re: Bojler elektryczny
    Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-04-22 13:41, ark_fx pisze:
    > Witam,
    > do grzania ciepłej wody w lecie chce użyć mały bojler elektryczny 40
    > litrów ( koszty przyłącza gazu pomogły mi podjąć tą decyzje ) ale mam
    > pytanie odnośnie ciśnienia w takim sprzęcie. Z tego co patrze po
    > sklepach to mają 6-8 bar. Czy to wystarczy żeby zasilić w ciepłą wode
    > łazienke na piętrze ?
    >
    > Bojler by był zainstalowany w kotłowni , przełączany z dużego zbiornika
    > 250l. który nagrzewał by już piec zależnie od potrzeb ( goście itp. )
    >
    > Może ktoś ma jakiś konkretny model który można polecić ? Z tego co
> [...]

    Ja tam nie wiem, ale na chłopski rozum to ciśnienie nie ma najmniejszego
    znaczenia, bo i tak będzie zasilany wodą z sieci, więc ciśnienie wody
    będzie takie jak na sieci. Jak zakręcisz zawór to i z bojlera Ci nie
    poleci - chyba, że go jakoś odpowietrzysz.

    Te 6-8 bar to chyba odporność zbiornika na ciśnienie.

    Druga sprawa, to bojler 40 litrów to wystarczy na wykąpanie się jednej
    osoby pod prysznicem. Oczywiście chodzi mi o normalną kilkuminutową
    kąpiel pod wodą, a nie zmoczenie, zakręcenie, namydlenie, spłukanie.
    Moja żona czasami jak się wykąpie, to muszę czekać z pół godziny, żeby
    mieć ciepłą wodę. A mam zasobnik 140 litrów :) Ale to jest skrajność...

    Pozdry,
    MW