  • Data: 2012-02-28 18:31:07
    Temat: Re: Bojler pekl po wymianie glowicy w baterii kranu
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Lut, 18:31, <j...@g...pl> wrote:
    > Witam,

    > Wkrecilem w ten kran zwykla glowice, odkrecilem zawor glowny wody - i
    > plastikowy pojemnik bojlera, ktory zaczal napelniac sie woda, pekl, gdy byl
    > pelen w polowie :( . Tak jakby rozwalilo go cisnienie (taki slaby???).
    > Ja nie wiem, jak to w srodku jest zbudowane. Teraz mniemam, ze sa takies

    > A moze jakis inny bojler, do ktorego pasowalaby zwykla glowica na kran?
    > Wydaje mi sie, ze musi byc bojler, nie zas ogrzewacz przeplywowy, bo nie
    > moge tam dac wiecej niz 3kW - woda bedzie niedogrzana.

    Najwyraźniej masz ops... miałeś bojler bezciśnieniowy. Zawór na
    przedłużce (daleko) powoduje, że tamtędy wlewa się zimna, wypiera
    podgrzaną a ta grawitacyjnie spływa kranem.
    tu masz opis możliwych rozwiązań technicznych.
    http://www.biawar.com.pl/index.php/ogrzewacze-wody/o
    grzewacze-wody/menu-id-22.html
    Generalnie chodzi o to, że ciśnieniowe wymagają innych rozwiązań i są
    droższe niż bezciśnieniowe.
    W bezciśnieniowych to tak jakbyś gotował wodę w garnku a w
    ciśnieniowym w czajniku z zaślepionym gwizdkiem :)

    pozdrawiam Piotr