    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 23 Mar 2014 07:00:13 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    From: k...@g...com

    W dniu niedziela, 23 marca 2014 14:15:26 UTC+1 użytkownik abn140 napisał:

    > no dobra. czyli nierdzewka. na nowy renomowanej firmy mnie nie stac.
    >
    > to uzywany.....
    >
    > jak rozpoznac te Viessmany co to udaja tylko nierdzewne?
    >
    > "Edelstahl" na tabliczce znamionowej wystaczy?

    Najlepiej szukaj takiego co do niego magnes się nie klei. Będzie z kwasówki. Jak to
    będzie używany i po kilku latach zbiornik będzie bez śladów korozji na zewnątrz i
    będzie widać ze nie jest niczym bezbarwnym malowany to jest duża szansa że coś
    wspólnego z materiałami nierdzewnymi ma. Jak będziesz znal model to może w necie
    znajdziesz więcej danych technicznych bojlera niż na tabliczce firmowej napisali.
    Żadnej innej metody pozwalającej w sposób prosty rozróżnić materiały nierdzewne od
    zwykłych nie znam zwłaszcza jak będą polerowane. Żeby po odcieniu rozróżnić trzeba
    mieć spore doświadczenie. Z kwasoodpornymi nie ma problemu bo są magnesy i można
    sprawdzić. Nierdzewny zbiornik na 99% nie będzie niczym na zewnątrz malowany. Bo po
    co go malować. Za to spawy będzie miał spolerowane. Podsumowując. Jak przyciąga
    magnes ma z 10 lat i nie ma śladów korozji nie malowany a spawy ma polerowane to
    nierdzewka. Jak nie przyciąga magnesy i reszta tak samo to kwasówka. Chyba że
    amelinium, bo amelinium się nie pomaluje.