eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBonusowe pytanie rozliczenie sie z elektrownia - fotowoltaika. › Re: Bonusowe pytanie rozliczenie sie z elektrownia - fotowoltaika.
    From: Lisciasty <l...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Bonusowe pytanie rozliczenie sie z elektrownia - fotowoltaika.
    Date: Tue, 7 May 2024 10:59:31 +0200

    W dniu 07.05.2024 o 08:55, ptoki pisze:
    > Pisalem czemu w inicjalnym poscie.

    No tak ale napisałeś jakieś bzdury które nigdy nie miały miejsca, więc w
    zasadzie nie wiem po co i co to miało dać :>

    > Dopoki tauron nie zmieni zasad to wiem. Starczy aby robil rozliczenie
    > dwa razy na rok i oddanie energii w lato a odebranie zima stanie sie
    > niemozliwe.

    No patrz, ja mam rozliczanie półroczne i jakoś udaje mi się odebrać
    energię zmagazynowaną. A to dlatego że oddana energia jest "ważna"
    półtora roku. Więc okres rozliczenia
    miesięczny/dwumiesięczny/półroczny/roczny nie ma kompletnie żadnego
    znaczenia. No może poza tym że bulisz więcej za abonament.

    > Zaden dom nie potrzebuje ciagle 8kW energii poza sezonem grzewczym.

    Moja indukcja odpalona na full pobiera 11kW. Dorzucę do tego pralkę,
    zmywarkę, ładowanie fury i nagle robi się 27kW poboru który może trwać
    kilka godzin. A jak doczepię jeszcze jedną furę to mi się robi 38kW :P
    Ale skąd, 8kW nikt nigdy nigdzie nie zużywa.

    > Wiec w lato musisz oddac te energie aby w zime zuzywac te 4-6-10kW do
    > grzania.
    No tak ale co z tego?

    > Ergo: Nadwymiarowana fotowoltaika jest taka bo polega na buforowaniu
    > rozliczen z siecia. Jak rozliczenia stana sie niekorzystne to caly
    > biznes upada i jedyny pozytek z pv jest taki ze jak swieci to mozna sie
    > schlodzic i lodowke zasilic. Bo reszta domu wiele pradu nie potrzebuje.

    A jak świnie podrożeją to będziesz więcej płacił za kiełbasę, a jak
    wznowią opłaty na A4 to będziesz bulił jadąc. No i co ma mi dać ta
    informacja? :>

    L.