  • Data: 2009-10-20 12:37:55
    Temat: Re: Brykiet kominkowy w praktyce
    Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Spawdzał może ktoś na własnym przykładzie
    > jak to wychodzi kosztowo vs drewno ?
    >
    > Faktycznie ma dużo większą wartość opałową ?
    >
    > Domieszki iglastych nie szkodzą ?

    Ja sprawdzalem, liczylem i sprawdzam nadal w praktyce

    Juz nie pamietam dokladnych obliczen ale wyszlo mi ze jesli kupic brykiet za
    ~350 max 400zł za tone
    to jest to dobra alternatywa do drewna twardego (suchego).

    Natomiast z kwesti praktycznych: w kominku ten brykiet jaki by nie byl
    (testowalem rozne) znika duzo szybciej niz drewno - co oczywiste. Tylko ze
    kominek bez plaszcza wodnego nei przyjmie tych ilosci energii i chyba duzo
    idzie w komin. W piecu na paliwo stale nie mam tego problemu - plaszcz wodny
    laduje to cieplo do bufora i brykiet idzie w nim bardzo dobrze i bedzie moim
    podstawowym paliwem (wygoda).

    Reasumujac: do kominka bede kupowal jednak drewno i sezonowal, do pieca tani
    brykiet.

    Pozdrawiam

    Kane