    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 12 Sep 2016 21:44:39 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Budowa Liściastego
    From: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 12 września 2016 23:55:37 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > 1. Mur kończy się wieńcem. Tamto miejsce musi być szczelnie
    > ostyropianowane. Czy masz zdjęcia ze środka i z zewnątrz ale po ociepleniu?

    Porobię dzisiaj, wiem że to trzeba uszczelnić i jestem pewny na 90%
    że styropianowcy tego nie zrobili bo nikt nie był na strychu.
    Chyba że (stąd te 10% niepewności ;) jakoś automagicznie z zewnątrz
    zrobili.

    > 2. Oczywiście porotherm wymagał zatarcia tynkiem przed klejeniem
    > styropianu i styropian klejony na ramkę.

    Niestety nie wiem jak kleili :/ Ale przynajmniej pianowali połączenia
    i robili dość powoli, wyglądało to nawet porządnie.

    > 3. Te dolne dwie wartstwy cegieł w jakim są celu? One będą tylko robić
    > mostek termiczny między ściankami fundamentu i ścianami/podłogą.

    Nie wiem po co cegły, w każdym razie są poniżej ocieplenia podłogi,
    podłoga wewnątrz jest z 15cm powyżej cegieł.

    > 4. Czy okna mają od spodu listwy przyparapetowe? One znacznie
    > usztywniają. Jaki był cel pozostawienia okiem w takim stanie na klinach
    > drewnianych, które i tak osiądą i okno przestanie się otwierać?

    To był pierwszy etap okien, potem tam domurowali gazobeton i zrobili
    dość szczelnie, bo macałem.

    > 5. Pamiętaj aby nie obrabiać kominów zwykłymi blachami wchodzącymi pod
    > dachówkę, bo kominy będą ciekły. Są takie taśmy do obróbki kominów. Nie
    > zrób metodą tradycyjną, bo deszcz pod kątem się tam wleje.

    Akurat dekarzy miałem solidnych (wrzucę później jakieś fotki),
    ponoć dekarze z dziada pradziada, jedna z niewielu ekip do której
    nie mam zastrzeżeń ;)

    > 6. Jeżeli garażu nie będziesz grzać to pryjegające ściany należy
    > ocieplić od środka z zapasem na sąsiednie ściany.

    Grzany nie będzie, ale jest ocieplony tak samo jak dom, bramy też są
    solidne, a od mieszkania jest buforowany kotłownią, pralnią
    i korytarzami, więc przypuszczam że będzie ok.

    L.