    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 14 Sep 2016 12:16:38 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Budowa Liściastego
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 14 września 2016 17:00:19 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > No ciekaw jestem jak to zrobić. Jaby liściasty kupił worek kulek ale
    > tych dobrych zamkniętych, oryginalnych (nie po zmieleniu), za te 13 PLN
    > / 60L to byśmy zobaczyli co to warte i czy się da czy nie.
    > Na pewno trzeba zbudować inżektor z kawałków śmieci plastikowych i
    > kompresorem rozpylać te kulki. Elektrostatyka może faktycznie
    > przeszkadzać. Trzeba dać im energii kibetycznej plus zapadanie pod
    > własnym ciężarem.
    > Ale nie wiem, bym wysypał kilka szklanek i dmuchnął z kompresora tak po
    > troszeczku.
> [...]

    Pomysł z kulkami ma szanse zadziałać jak szpara jest większa niż 2-3x średnica kulek.
    Feler z dmuchaniem jest taki że jak dmuchasz to powietrze będzie wolało wyłazić
    szparą a nie iść wgłąb.
    Nie sądze też aby wibracje jakkolwiek temu pomogły.

    Z drugiej strony cienka warstwa piany (3-5-10cm) nie odsadzi tego styro. A jak sie
    opianuje dookoła to nie będzie przewiewu.
    Cyrkulacja miedzy sciana a styro nie powinna byc problemem.

    dla pewności można opleść ten dom czujnikami 1wire - ds1820.
    Wtedy ciagle mozna wiedzieć czy sciana zewnetrzna pod styro jest ciepla.
    Jak nagle temperatura opadnie to znaczy ze wiatr hula.

    Ale nie sądze aby opadło.

    Mysle ze demonizujesz klejenie na placki. Zgodze sie ze ramki lepsze ale jak styro
    klejony na placki a szpara niewielka (2-5mm) i dookoła szczelne to raczej wielkich
    strat nie będzie.

    Co do szczytów sie zgadzam. Szczelne powinny byc. Tak samo tynki/zaprawa w fugach w
    porotermie.