    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 7 Sep 2018 13:58:31 -0700 (PDT)
    <o...@l...harvard.local>
    <c...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <8...@g...com>
    <pmteb8$a81$1@news.icm.edu.pl>
    <a...@g...com>
    <pmtjjr$qnr$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <pmtmfi$tdl$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <a...@g...com>
    <3...@g...com>
    <d...@g...com>
    <0...@g...com>
    <4...@g...com>
    Subject: Re: Budowa basenu/stawu kąpielowego
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 7 września 2018 22:19:29 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > I jak dzisiaj w OZC wpiszesz 20 vs 12 to zwrot w rozsądnym czasie nie wyjdzie

    Pewnie, że wyjdzie.

    > Ale nie wpiszesz bo jak zaczepem proponować żebyś to i owo posymulował to okazało
    się ze Twój projekt ozc wcięło.
    > W jakiejś profesjonalnej firmie mogłeś miejsce na backupy wykupic;((

    Przecież liczyliśmy to dziesiątki razy :)

    > bzdurzysz
    > 20 cm teraz to żaden standard. Fakt faktem ze czasami widuję tak ocieplane chałupy
    czasami ale to nadal wyjątki.

    20cm to dzisiaj absolutne minimum. Nikt mniej nie daje. Oczywiście dla
    standardowej ściany 2W :)

    > Aż z ciekawości znajomego co największą lokalną hurtownie budowaną u nas prowadzi
    jak mu się styro 20cm sprzedaje.
    > Bo w 2008 jak pytałem to czy duże zrobił i pierwsze słyszał. Nikt go o taki styro
    nie pytał to i nie sprowadzał

    Czyli typ "panie ja zawsze sprzedaję 10cm - weź pan i będzie dobrze".
    Ja ocieplałem bodaj w 2009 to lokalna hurtownia (Lubar) akurat budowała
    swoją nową siedzibę i całość ocieplali właśnie styropianem 20cm, bo jak
    chciałem kupić to akurat im na magazynie zabrakło i "oddali" mi trochę
    kupionego swojego (im się nie spieszyło aż tak i mogli poczekać).

    > To korzystaj

    Korzystam ile się da :-)

    > Ja jestem na etapie że córa kilkadziesiąt km dalej szkole wybrała więc praktycznie
    z domu wybyła.

    To też korzystaj :)

    > I czekam czy to wybór ostateczny czy jeszcze zdanie zmieni
    > Bo jak ostateczny to jakieś mieszkanie muszę jej tam kupić bo za wynajmy podobna
    kase miesięcznie zapłacę

    Raczej nie, chyba że chcesz żeby sama wynajmowała całe mieszkanie. A zwykle
    studenci mieszkają po 3-4 osoby na 2-3 pokojach i choćbyś nie wiem jak
    liczył to nigdy nie wydasz tyle co na mieszkanie;) 15 lat temu to było
    bardzo opłacalne bo mieszkania były super tanie. W Gliwicach 60m2 3 pokoje
    kosztowały na Sikorskiego od 60k pln. Dzisiaj w zależności od standardu
    150-250k. Sam troszkę żałuje, że wtedy nie kupiłem 2-3 mieszkań zamiast
    rozpierniczać kasę na głupoty. Ale dzisiaj to już się średnio opłaca
    - te mieszkania już raczej w górę nie pójdą, bloki się starzeją, ceny już
    są z kosmosu.

    Ja idę inną drogą i zaczynam "developerkę" garażową :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.