  • Data: 2009-03-30 15:23:01
    Temat: Re: Budowa garażu
    Od: "Tornad" <t...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam
    > Jeszcze nigdy niczego nie budowałem (no oprócz zabawy klockami w przedszkolu
    > ;-)), a teraz przyszło mi stawiać garaż. Mam sporą działkę, mam tam
    > wytyczone miejsce i teraz co dalej? Architekt? No bo jakiś plan potrzebny?
    > Pozwolenie na budowę pewnie też potrzebne. Podpowiedzcie jak do tego się
    > zabrać najsensowniej.
    > No i technologia budowy jaka? Pustaki, blaszak? Garaż ma być na dwa
    > samochody, skuter, kosiarkę i milion pierdół... Wymiary wyszły mi 5,5 na 7
    > metrów, wystarczy?
    >
    > Z góry i dołu dzięki

    Za maly. Zazycz sobie po metr do dwu szerszy i dluzszy.
    Obserwuje (tu w Usa) wiele garazy pod "roznymi katami" i stwierdzam, ze kazdy
    jest za maly. Praktycznie samochody stoja otoczone z przodu, z bokow i nawet z
    gory duza iloscia starych sprzetow, pudel, szafek i stolow zastawionych kupa
    niepotrzebnych rzeczy, ktorych szkoda wyrzucic, bo sie moga przydac. Rowery
    wisza pod sufitem na hakach, kosiarki na scianach a z sufitu zwisaja jeszcze
    pilki na sznurkach aby przy wjezdzaniu samochodem nie wjechac za daleko, tylko
    tyle coby sie drzwi za nim zasunely.
    I chcialem zwrocic uwage na cos, co nazywam syndromem dachu nad garazem, o
    ktorym malo kto wie, a o czym snulem osnowe na innym watku.
    Otoz te dachy na polnocnej stronie polaci, lub cale, gdy od poludnia
    osloniete sa drzewami lub bryla budynku, po kilku latach pokrywaja sie
    zielenina; na tych "szynglach" czy papach, ktorymi sa kryte, pojawiaja sie
    zielone porosty, plesnie, mchy i inne flory, wymagajace okresowego
    spryskiwania pokrycia "chloraksem" lub innymi spalajacymi je srodkami.
    Otoz przyczyna tego jest betonowa posadzka w garazu, wylewana bezposrednio na
    grunt, ktora w letnie parne dni normalnie sie poci czyli nawilgaca z powodu
    skraplanie sie na niej pary wodnej z powietrza.
    Dlatego zachecam do wykonania tej posadzki na 10-20 cm warstwie izolacyjnej
    jaka jest siany, o jednorodnym uziarnieniu czyli w miare rownoziarnisty zwir,
    (grawel) material sypki, ktory dzieki swej 30 procentowej porowatosci robi za
    wystarczajaco dobra izolacje cieplna. To powoduje, ze ta posadzka uzyskuje
    temperature zblizona do temperatury powietrza a nie gruntu, (ktory zima/lato
    ma temperature okolo 8 - 10 stopni C) i tak wykonana plyta jest sucha.
    Garaz zazwyczaj ogrzewany nie jest i powietrze latem w nim jest rowniez
    chlodniejsze, ono przez zazwyczaj nieocieplany sufit, ochladza dach, na ktorym
    noca pojawia sie rosa stwarzajac warunki do wegetacji tej zieleniny, a ona
    moze byc powodem przyspieszonej degradacji polnocnej strony pokrycia, co
    czesto widuje.
    Pzdr.
    Tornad