    From: arch <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Budowa garażu
    Date: Tue, 31 Mar 2009 00:44:04 -0700 (PDT)

    > jesli chcesz murowany to tak jakbys dom budowal, papierow masa i kierownik
    > budowy musi byc, eee, szkoda gadac,
    >
    > moje przemyslenia na ten temat sa takie, bo za pare lat tez bede budowal 10
    > m x 5,5 m
    > budowa wiaty metoda szkieletowa bez wypelnienia.
    > Pozniej wg potrzeb zabudowa scian lub wydzilenie male pomieszczenia
    > gospodarczego z wiaty /sciany dzialowe/
    > Zreszta wiate mozna tez zamknac siatka betafence/deskami z przeswitem i
    > roleta azurowa.  Przynajmniej samochody przewieje a zima nie beda zamrozone
    > szyby.

    No to jesteś w błędzie.
    Budowa wiaty nie wymaga pozwolenia na budowę ale tylko powierzchni
    zabudowy do 25 m2, przy czym łączna ich liczba nie moze przekraczać 2
    na każde 500m2 powierzchni działki.
    W związku z tym twoje przemyslenia biorą w łeb ponieważ to co
    planujesz będzie miało pow. 55 m2.
    Poza tym jeżeli nawet wybudujesz wiatę o "przepisowych" wymiarach a
    później ją "obudujesz" to będzie to traktowane jak samowola budowlana.
    Naprawdę nie ma tu znaczenia że jest to tylko wiata. Niestety przepisy
    mamy jakie mamy. Poza tym wcale nie musisz budować najpierw wiaty "bez
    ścian". Takie obudowanie o jakim piszesz jest traktowane również jako
    wiata, więc po co te kombinacje?