eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBudowa grilla z łupka granitowego - jak podejść do tematu? › Re: Budowa grilla z łupka granitowego - jak podejść do tematu?
    From: "MK" <x...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Budowa grilla z łupka granitowego - jak podejść do tematu?
    Date: Thu, 1 Jul 2010 20:14:00 +0200

    > Nie przesadzaj.
    Widze ze nie widzisz roznicy. A to pierwszy blad ;)

    > Pamiętam, jak jeszcze mój ojciec wędził na święta...
    > wędzarnię miał ze starej metalowej beczki, do tego palenisko w wykopanym
    > dole połączonez beczką tunelem podziemnym (rów przykryty blachą i
    przysypany
    > ziemią).
    no wlasnie. pamietaj ze scianka beczki to nie mur. 5 minut i jest ciepla i
    jest suchutka. Z murem nie pojdzie ci tak prosto ... a zima ...?
    pojawia sie skropliny, osiadze sadza. niby da sie zjesc bo przeciez to swoje
    wyroby ale czy z pryzjmnoscia?
    albo rybka nie uwedzi ci sie z sparzy i pospada z hakow ...

    > Żadnych termometrów i innych wynalazków.
    Wprawisz sie tez nie bedziesz potrzebowal ;)

    > Wędzonki wisiały na kiju wspartym na bokach beczki - całość przykryta
    arkuszem blachy.
    ja przykrywam workiem jutowym

    > A wędzenie to był cały rytuał zakrapiany morzem wódki :)
    Takie byly czasy. Ja wole wpierw uwedzic a potem deletkowac sie i mieskiem i
    gorzalka ;)

    > Smak wędlin i kiełbasy pamiętam do dzisiaj :)
    no ja nie musze pamietac. Robie swoje wedliny i te ktore sie wedzi, wedze w
    beczce od ok 6lat ;) Sam przymierzam sie do budowy wedzarni ale jak na
    razie beczka mi sie sprawdza znakomicie.
    Nie pisze by sie z Toba droczyc i chwalic. Pisze bardziej od strony
    praktycznej. Jesli chcesz miec pozniej przyjemnosc z jedzenia swoich
    wedlinek warto sie do tego przylozyc.
    I tak zrobisz jak chcesz ale czytajac grupe widze ze kaszany nie lubisz wiec
    przyloz sie troche ;)