    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Budowa małego domu - od czego zacząć?
    Date: Fri, 5 Aug 2016 16:51:58 +0200
    <e...@g...com>
    <no0cc6$f2k$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <no0gfl$ja1$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <no1ku5$7pf$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <no26sa$poh$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>

    W dniu 2016-08-05 o 16:20, Adam Sz. pisze:

    > Aha. A tego to juz nie widzisz:

    >>> 1.7 PAR_PANEL 24.1 106.6 0.220
    >
    > ? :)

    No nie widze, bo nie wiem co to.

    > No nie bede wklejal projektu ale uwierz, ze jak w salonie jest rozstaw co
    > 10cm to juz w pomieszczeniu obok wystarczy co ~20cm, a w juz nastepnym
    > znowu gesciej (bo narozne i od polnocy:)

    To jest specyfika kazdego domu. Po samych tabelkach to raczej malo mozna
    powiedziec. W koncu nie wiemy nic o przeznaczeniu pomieszczen, ktore z
    nich przylegaja do ktorych, czym sa wykonczone i jakie maja okna w
    stosunku do powierzchni.
    U mnie nie bylo takich roznic. Moze nie mialem specyficznych zalozen
    typu 18C w sypialni i 22C w salonie, albo roznie wykonczonych posadzek w
    jednym pomieszczeniu. W kolo domu jesli mozna tak powiedziec sa panele.
    Tylko w holu, kuchni, jadalni i lazienkach sa plytki.

    > Takimi kalkulatorami to wiecej zlego niz dobrego. Absolutnie nic dobrego
    > z tego nie wyjdzie :-)

    Do szacunkowego liczenia zapotrzebowania pomieszczen w piwnicy? Co tam
    mozna zepsuc?

    > Bedzie dzialac ale bedzie wymagalo regulacji, mocniejszej pompy, kilkadziesiat
    > albo set metrow wiecej rury, wiekszego rozdzielacza i szafki. I kilkuset
    > godzin uzytkownika cierpliwosci po kreceniu zaworami :-)

    Rura i pompa to indywidualna sprawa. O cierpliwosci w kreceniu nie
    slyszalem. Zwykle jest tak jak instalator zostawil, czyli rotametry
    rozkrecone na max.

    Pozdro.. TK