  • Data: 2020-04-25 13:11:42
    Temat: Re: Budowa szklarni, tunelu foliowego.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-04-25 o 10:59, Budyń pisze:

    > w kazdym sklepie ogrodniczym folia do tunelów jest z rolki o różnych szerokościach.
    Są droższe i trwalsze co do UV , i nieco tańsze co niby mniej lat wytrzymają.

    > b.

    Podjechałem do lokalnego sklepu co to w nim jest mydło i powidło, a jest
    prawie za płotem. Okazuje się, że gość ma od ręki folię 5 sezonową z
    Bierunia odporną na UV i to w cenie lepszej jak na Allegro :)

    Ale wiesz jak to jest: "Zbyt proste, aby od razu na to wpaść" :) Wielkie
    dzięki za podsunięcie pomysłu.

    Co do konstrukcji to będę robił z rur PP lub PE. Wszystko łączone
    złączkami zgrzewanymi PP. Właśnie jestem po próbach zgrzewania rury PE
    ze złączkami PP. Bez najmniejszego problemu się zgrzewają i trzymają
    mocno. Dodatkowo proste odcinki wzmocnię wsadzonymi do środka rurami
    stalowymi. Do środka rury PE 32 wchodzi idealnie rura stalowa 1/2", zaś
    do środka rury PP32 wchodzi idealnie instalacyjna rura stalowa,
    ocynkowana (do systemów zaprasowywanych) o średnicy 18mm.

    Myślę, że taka konstrukcja przeżyje wiele lat, a folię się będzie
    wymieniać co kilka lat za grosze.

    Jeszcze tylko zastanawiam się jaka jest odporność takich rur PE i PP na UV.