    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Budowa wędzarni ogrodowej
    Date: Sun, 09 May 2010 19:10:11 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Witam grupę :)
    >
    > Czy ktoś z Was zmierzył się już może z tematem budowy wędzarni na ogrodzie?
    >
    > Nie chodzi mi o jakąś wielką wędzarnię, ale taką, coby parę kiełbas i
    > boczków uwędzić na święta...
    >
    > Wędzarnia ma byc murowana z cegły (do wykorzystania mam też kilka pustaków z
    > komina systemowego - pozostałość po budowie)
    >
    > Jak podejsć do tematu? Czy są jakieś szczególne zasady, jakimi trzeba się
    > kierować, np. wykość paleniska, wielkość drzwiczek, wielkość kanałów
    >

    > A może ktoś już budował i może się podzielić projektem, pochwalić zdjęciami?

> [...]
    Adres strony już dostałeś. Jak chcesz zbudować wędzarnię to zachowaj następującą
    kolejność przeglądania. Najpierw dział Pomoce naukowe dla uczniów i studentów. W
    nim są kluczowe informacje na temat spalania drewna i związków chemicznych jakie
    powstają w czasie spalania drewna. Następnie wątek o dymogeneratorze Borniaka.
    Nie jest to konstrukcja zapierająca dech w piersiach, ale poprzez to że zużywa
    5% drewna co zwykła wędzarnia to dym jest również 20 razy mniej szkodliwy i
    toksyczny. A na koniec zamiast bujać się z budowaniem wędzarni kup całą
    wędzarnię od Borniaka. I postaw ją nie w ogródku a w jakimś burdelniku. Będziesz
    sobie wędził bez względu na pogodę i w miarę bezpiecznie.