  • Data: 2016-10-28 11:51:41
    Temat: Re: Budowlano politycznie;)
    Od: KIKI <n...@e...il> szukaj wiadomości tego autora

    On 27.10.2016 16:25, Budyń wrote:

    > http://www.mpolska24.pl/post/8680/jak-kupujemy-najdr
    ozsze-smiglowce-swiata-liczby-i-fakty-cz-2
    > Kończąc rozważania na temat warunków i kosztów przetargu warto postawić jeszcze dwa
    pytania.
    > Pierwsze - czy obecnego przetargu nie należy jej łączyć z próbą pozyskania przez
    Polskę udziałów w Airbusie?
    > Były już takie próby w roku 2012 aby przejąć 1-2% udziałów. Ale przejęcie akcji
    Airbusa było uzależnione min. wniesieniem do niego przemysłu zbrojeniowego, a tego
    jak wiadomo nie posiadamy w odpowiedniej wielkości. Stąd, powstaje teoria (raczej
    nieuzasadniona), iż przepłacony przetarg na śmigłowce może być ,,wejściówką" do
    zakupu akcji Airbusa.
    > I pytanie drugie - czy w kosztach obecnego przetargu nie jest zawarta ukryta
    rekompensata dla Francji za zerwanie kontraktu na Mistrale dla Rosji?
    > Jest to bardzo prawdopodobne, gdyż jego wielkość całkowicie by rekompensowała
    straty Francji poniesione w Rosji. Tylko dlaczego akurat to my mamy je w całości
    rekompensować?

    > ja też sobie życzę komisji śledczej w tej sprawie

    Mój dziadek miał z francuzami do czynienia w czasie WW2. Kiedy uciekał
    przez Węgry, Włochy, Francję na wybrzeże atlantyckie na statek przed
    niemiecją inwazją, francuskie kobiety na nich pluły. Fizycznie pluły!
    Krzyczały przy tym, że to przez na Polaków ta wojna!