    From: Kris <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Budownictwo "jednorodzinne" w Rumunii i nie tylko
    Date: Mon, 7 May 2012 00:46:08 -0700 (PDT)

    W dniu niedziela, 6 maja 2012 21:51:24 UTC+2 użytkownik anhin napisał:
    > cóż, kiedy jednak szpeci i obniża wartość okolicznych działek i "bud".

    To tylko takioe gadanie. W praktyce jak ktoś kupuje działke to kieruje się wiieloma
    innymi kryteriami a nie wyglądem domu sąsiada. Sąsiad na swoj działce niech buduje wg
    swojego gustu i nic mi do tego.
    Przykkład autentyczny: na podwórku mojego sasiada stoi nieuzywany od kilku lat fiat
    cinquecento, rdzewieje już. Czy z tego powodu obnizona została wartośc mojej działki?
    Czy może powinny byc jakies przepisy nakazujące sasiadowi usunąc to auto bo szpeci
    krajobraz?

    > krajobraz jest dobrem wspólnym.
    To co w granicach mojej posesji jest moim dobrem a nie wspólnym. I dopóki nie robię
    tam nic uciazliwego dla otoczenia to nikomu nic do tego.
    Tak samo jak nie powinno być bardzo szczegółowych planów
    zagospodarowania(uwzględniających kolor dachu, rodzaj płotu i kolor krawezników a
    może i kolor krzaku bzu koło furtki. Powinno być tylko regulacje ogólne typu wysokość
    zabudowy, odległość od granicy działki itp.