  • Data: 2016-02-17 18:40:17
    Temat: Re: Budynek niski, instalacja odgromowa
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    GreDi pisze:

    > Z tego co mi wiadomo, instalacja odgromowa nie zabezpieczy CI w żaden
    > sposób elektroniki w domu a jedynie konstrukcję domu. Nie roz*ie Ci
    > komina tylko energia zostanie odprowadzona w glebę. Ale to i tak nie
    > rozwiązuje indukcji elektromagnetycznej. Trafienie w instalację
    > odgromową, może spowodować, że wyparują CI kondensatory w TV ;-).

    Święte słowa. Zdarzyło mi się wymieniać sporą część kamer w instalacji
    monitoringu odebranej przez klienta dwa tygodnie wcześniej. Odpłatnie
    wymieniać. Klient chciał tylko, by na fakturze wyraźnie było zapisane że
    sprzęt wymieniono z powodu uszkodzenia przez wyładowanie atmosferyczne.
    Ubezpieczony był.

    W sprzęt piorun nie trafił. Trafił w instalację odgromową. Poza systemem
    cctv poleciały wszystkie domofony, kontrolery wszystkich bram, trochę
    sprzętu w mieszkaniach, w tym jakiś pilot od systemu alarmowego -
    zdalny, zasilany bateryjnie... Ponoć aż dymek puścił.

    Jak się ma telewizor i antenę na dachu to oczywiście należy ją solidnie
    uziemić łącząc maszt i zainstalowaną na nim antenę do instalacji
    odgromowej. Jak o to zadbamy, to w razie uderzenia pioruna idziemy
    szukać nowego telewizora. Jak nie - to być może zaczniemy szukać nowego
    domu...

    --
    Darek