    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Bufor CO w fundamencie
    Date: Sun, 26 Dec 2010 12:58:02 +0100

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości
    news:if78gg$3fl$1@inews.gazeta.pl...

    > Kominek bedzie bez plaszcza i na 99% bez rozprowadzania ciepla (ew tylko
    > do sypialni nad kominkiem). Dyskutowalismy juz o tym i w pelni sie z Toba
    > zgadzam w tym temacie - mimo, ze czasami nachodzi mnie mysl na plaszcz
    > wodny to argument o pradzie mnie mocno przekonuje do zwyklego kominka. No
    > i nie po to bede miec dobry piec na ekogroszek, zeby palic na stale w
    > kominku.

    > Hmm czyli Twoim zdaniem lepiej np. podwoic zasobnik niz instalowac bufor w
    > mim przypadku?

    Oczywiście.
    Żadnych buforów, bo w Twoim przypadku jest to tylko i wyłącznie niepotrzebna
    strata pieniędzy. Bufory stosuje się tylko tam, gdzie utrzymanie ciepła
    wymagałoby w ciągu doby zbyt częstego dokładania opału (kominek, zwykły
    kocioł zasypowy). W przypadku ekogroszku, kocioł sam dba o dokładanie opału
    i utrzymanie stabilnej temperatury. Tak więc bufor jest Ci do niczego
    niepotrzebny, tym bardziej, że i tak będziesz miał bardzo duży bufor ciepła
    w postaci podłogówki.

    Zasobnik im większy tym lepiej w przypadku używania solarów, ponieważ im
    jest wyższy zasobnik tym lepiej się uwarstwia w nim woda i tym bardziej
    skuteczne są solary.
    Jeżeli nie masz problemów z rozliczeniami z rodzicami za wodę czy energię to
    zastosuj jeden wspólny zasobnik dla obydwu rodzin.
    Po prostu bedzie łatwiej i taniej przygotować ciepłą wodę dla wszystkich w
    jednym zasobniku niż w dwóch oddzielnych zasobnikach.
    Jak dla dwóch rodzin i pod kolektory to minimum bierz zasobnik 700 litrów.
    Tak jak wspominałem wcześniej, lepiej jest kupić ze stali
    nierdzewnej-kwasoodpornej, dzięki czemu raz postawisz i zapomnisz o
    problemach z zasobnikiem. Emaliowane potrafią przerdzewieć nawet po kilku
    latach jak się zapomni o wymianie elektrody magnezowej.