  • Data: 2009-06-25 20:55:24
    Temat: Re: Burza, oswietlenie awaryjne.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:h20l8e$qo1$1@news.onet.pl...

    > telewizor też masz bez pilota, bo można sobie podejść? a stroisz go za
    > pomocą wielkiej gałki którą zmieniasz płynnie częstotliwość generatora
    > mieszacza?
    >
    > można sobie życie utrudniać ale można też ułatwiać.

    Mi wszystko jedno kto jak sobie zycie upraszcza. Ja zapalam swiatlo i siedze
    a telewizor przelaczam miedzy reklamami znacznie czesciej jak zmieniam
    swiatlo. Wybacz tu analogii nie widze. Powiedz mi ile razy potrzebujesz
    zmienic swiatlo jak siedzisz np. przed telewizorem wieczorem, czy siedzisz
    przed kompem i tworzysz kolejnego posta?? Ja wchodze do pokoju wlaczam
    swiatlo jakie mi pasuje i korzystam do woli. Pije piwko i dalej korzystam.
    Czesciej wychodze za potrzeba przy piwku niz zmieniam oswietlenie, poki co
    pilotem tego nie zalatwie. O wygodnych wlacznikach przy kazdych drzwiach nie
    ma co gadac, bo nie wymaga to zadnej inteligencji domowej, poza odrobina jej
    u wykonawcy. Dla mnie to nadal zbedny i kosztowny bajer. Szczerze mowiac nie
    wiem do czego taka inteligencje moglbym wykorzystac wychodzac nawet poza
    obreb oswietlenia. Dzis na dobra sprawe nie trzeba montowac zadnych czujek
    ruchu by system mogl odgadnac, ze np. o 3 w nocy idziesz do lazienki i tam
    trzeba zapalic swiatlo. Mozna sobie zamontowa oszczedne oprawy LED swiecace
    cala noc w ciagach komunikacyjnych, calosci zbierze sie moze 10W. Przy
    takiej pompie CO np. 50W ktora nikt sie nie przejmuje to pikus. Dla bardziej
    wymagajacych sa gotowe systemy nie wymagajace kablowania calego domu i
    placenia za to grube dziesiatki tysiecy, ot chocby wspomniany Legrand z
    pilotem i innymi pierdolami.

    Pozdro.. TK