    Date: Mon, 28 Oct 2013 08:06:59 +0100
    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Były żarówki, teraz odkurzacze Uni przeszkadzają

    W dniu 27.10.2013 21:53, k...@g...com pisze:
> [...]
    -cenzurowanym-Unia-wprowadza-zakaz,wid,16113751,wiad
    omosc.html?ticaid=1118f5&_ticrsn=3

    > Młody pewno jesteś. Kiedyś odkurzacz miał 300W i też dobrze ciągnął. Mam zelmera
    jakiegoś tam. napisane na nim było ale się zmyło chyba 1400W. Z wylotu leci bardzo
    cieple powietrze. Z radzieckiej Czajki leciało o temperaturze niewiele wyższej niż
    temperatura otoczenia. Miałem radziecki pistolet do malowania natryskowego podłączany
    pod odkurzacz. Malowałem nim różne rzeczy używając farb nitro. Współczesnym by się
    nie dało bo farba nitro schła by zanim by doleciała do malowanego elementu. O tym ze
    stare odkurzacze o małych mocach były cichsze od mocnych współczesnych przez
    grzeczność nie wspominam. Pięć razy większa moc współczesnych odkurzaczy niewiele
    daje. Jak by takim co ma 1,5kW dawało się odkurzyć dywan pięć razy szybciej niż takim
    co miał 300W to by była inna sprawa. Ale się nie da.

    No bo producenci w europie, zwłaszcza w Polsce lubią zawyżać parametry.
    I nikt im nic nie zrobi, napiszą sobie 1500 W, bo konkurencja już
    napisała 1300. Za przykład niech posłużą kotły CO - miały sprawności
    80-90%, a jak wprowadzili kondensaty to nagle z nowych można było
    wyciągnąć po 120% - no kurde perpetum mobile. To samo z odkurzaczami
    jestem przekonany, że silniki w nich montowane mają o wiele mniej ale
    system HIPER, NANO, DUPO, COŚ TAM - powoduje, że ich moc wzrasta
    wielokrotnie. Może Unia powinna przestać udawać, że cokolwiek robi - bo
    jak słyszę takie wytryski jak: ślimak to ryba lądowa, to aż się
    człowieka skręca.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com