  • Data: 2013-11-02 23:14:38
    Temat: Re: Były żarówki, teraz odkurzacze Uni przeszkadzają
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:526e5f83$0$2284$65785112@news.neostrada.pl...

    > Moc na tabliczce będzie zadeklarowana taka sama jak na pudełku.
    > Przecież nikt rozsądny nie napisze inaczej - ale czy to będzie
    > faktyczna moc nie masz pewności. Może ktoś ma jakiś miernik pod ręką i
    > sprawdzi faktyczną moc odkurzacza i zweryfikuje to z tabliczką
    > znamionową.
    > Bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że odkurzacze mają faktycznie takie
    > moce - bo np. pralka ma około 2000W i naprawdę spory silnik. No ale ja
    > się na elektromechanice nie znam.

    Widzisz jeżeli chodzi o moc silników to bez większego problemu da się
    zrobić silnik o kilkakrotnie większej mocy przy niewielkich gabarytach.
    Problem jest natomiast w tym, że taki silnik się grzeje i trzeba go
    chłodzić.
    Ponieważ w pralce silnik pracuje wręcz w małokomfortowych warunkach, bo
    obok silnika grzałki nagrzewają bęben do temperatury nawet 90 stopni, a
    silnik nie ma zbyt dobrego chłodzenia to jest on odpowiednio większy,
    aby mógł odprowadzić energię cieplną. Poza tym silnik pralki to kilka
    silników w jednym. Jedne uzwojenia pracują podczas prania, a inne
    podczas wirowania. Ponadto pralka, która "ma" 2000W to nie jest moc
    silnika lecz maksymalna pobierana moc przez pralkę tj. silnik + grzałki
    + elektronika. Silnik pobiera moc rzędu kilkuset watów, a resztę
    grzałki.

    W przypadku silników odkurzaczy są one bardzo intensywnie chłodzone
    zasysanym powietrzem, dlatego przy stosunkowo niewielkich gabarytach
    mogą mieć tak dużą moc.