  • Data: 2012-05-29 12:10:29
    Temat: Re: C.W.U. prądem wyniki
    Od: Robert G <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Adam napisał:
    > To Ty zas malo tej CWU uzywasz, choc zasobnik grzany do 60stC to jednak duzo wiecej
    cieplej wody niz taki sam zasobnik grzany do ~46stC (ja do tylu grzeje - wiecej pompa
    nie da rady).

    jeden zasobnik na dwa dni mi normalnie wystarcza...
    Zimą - kiedy kocioł pracuje w trybie ciągłym - wodę w baniaku grzeję do
    45 stC - to w 2/3 jego wysokości, ale teraz grzeję na max - do 60, bo na
    tyle pozwala sterownik kotła, ale górą jest woda cieplejsza.

    No i nie rozumiem czemu piszesz, ze grzejesz od 12-14stC - chyba nie
    wychladzasz calego baniaka do takiej temperatury? :)

    no jak to nie... przeciez jak nagrzeję wodę w poniedziałek wieczorem, to
    kocioł rozpalam dopiero w środę, a do tego czasu z reguły woda w baniaku
    jest już w temp wody z wodociągu - sterownik pokazuje mi ok 12, czy może
    15 stC, zależnie od tego jakie było ostatnio zużycie.

    U mnie histereza to 5stC - jak spadnie ponizej 41stC to wlacza sie znowu
    dogrzewanie.

    Jak kocioł u mnie pracuje w ciągłym trybie - sezon grzewczy - to
    histereza jest 8 stC
    i jest ok :-) woda leci z kranów nie za gorąca, ale też nie chłodna -
    jest w sam raz.

    Teraz...
    taka uroda grzania węglowego. Palę przez te dwie godz, może trzy, kiedy
    się kąpią, a potem kocioł gaszę i woda jest jeszcze na drugi dzień, a
    czasem i na trzeci. Latem nie potrzeba tak gorącej wody, to i mniej jej
    schodzi.

    do obliczeń przyjmuję, ze co dwa dni palę, ale w praktyce i co trzy się
    zdarza...

    pozdr
    Robert G.