  • Data: 2012-05-30 10:33:12
    Temat: Re: C.W.U. prądem wyniki
    Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:jq2vc8$hh4$1@inews.gazeta.pl...
    > W 1 litrze oleju jest 10kWh, w 1m3 gazu jest 9kWh, noże i mniej nawet,
    > teraz jak się to ma do 280L H20 podnoszonej o 60 stopni?
    > Policzmy ile potrzeba poweru:

    jakies błędne założenia macie - trzeba liczyć zużycie (w kg) ciepłej wody w
    temperaturze użytkowej czyli okolo 40stopni (dT=jakies 30stopni). Plus
    ewentualne staty bufora. Bo jak liczycie do 60 stopni to nie wiedomo jaka
    była temperatura poczatkowa bo przeciez cały bojler sie nie schłodził do
    temp. wody zimnej)

    Z danych licznikowych -u mnie szło 2m3 dziennie na kuchnie i CWU. Po odzysku
    ciepla z kanalizacji (okolo 50% poprzedniego zużycia na CWU) zużywam teraz
    1,5m3 dziennie. A to po obliczeniu oznacza ze do kuchni idzie 1m3 dziennie i
    na cwu też 1m3 (obecnie po odzysku 0,5m3 dziennie). Ciekawe ile idzie na
    świeczkę w piecu.
    Rodzina kąpiąca się :-)

    b.