    From: collie <c...@v...pl>
    Subject: Re: Cebulowa izolacja rur w kotłowni
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 18 Aug 2020 10:48:17 +0200

    W sobota, 15.08.2020 o 17:03, heby napisał:

    > Wyrzucam piankową izolację rur w kotłowni. Taka szara pianka, bodaj
    > najtańsza.
    >
    > Głównie dlatego że sporo rur zmieniło położenie i długość, a sztukowanie
    > jest takie sobie jeśli chodzi o szczelność.
    >
    > Ponieważ muszę kupić nową izolację to pytanie:
    >
    > Czy ma sens zmiana na coś innego niż ta szara pianka? Tzn, czy coś
    > więcej osiągnę? Wcześniej był tam piec na eko i było bardzo gorąco,
    > teraz będzie źródło niskotemperaturowe, ale i tak chce aby było
    > chłodniej (przeprowadziłbym tam troche sprzętu IT).

> [...]

    Proch już został wymyślony, więc otul rury otuliną na wymiar jak Pan
    Bóg przykazał. Wszystko inne to druciarstwo, na czele z mitomanem
    Wszędzie-byłem-wszystko-wiem (z Google) i jego obsranymi gaciami. Choć,
    nie powiem, widziałem samodziałowe otuliny wełniane, oblepione na gładko
    gipsem (łącznie ze śmieciuchem) i wyglądało to ciekawie. Poza tym nie
    rozumiesz pojęcia "cebulowa izolacja" (analogicznego do "ubierania się
    na cebulkę"). No, chyba że masz na myśli izolację wykonywaną przez
    cebulaków.