  • Data: 2013-01-20 21:18:51
    Temat: Re: Centralny odkamieniacz
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kit z piciem wody bo jak byłem kiedyś u znajomych w Warszawie i zrobiłem
    sobie herbatę. Tak jak u siebie. Nalałem wody z kranu do czajnika. To jak
    się napiłem to mnie wygięło. tak zwyczajnie nie wiedziałem że na herbatę to
    się bierze wodę z butelki kupionej w sklepie. Generalnie woda wzbogacona
    sodem super pomoże nadciśnieniowcom. Czyli do picia to raczej w
    ostateczności. Do mycia i prania niespecjalnie się nadaje. Zmywarka sama
    taką wodę robi. To zostaje jeszcze jedno zastosowanie. Gówno można nią
    spłukiwać w kibelku. Ale czy to nie przesada żeby wydać 2200 na spłukiwanie
    gówna.

    >Sorry, ale pieprzysz jak potłuczony albo nie widziałeś jak się myje/
    >pierze w twardej wodzie. Zmywarka może i zmiękcza, ale oprócz tego
    >masz baterie i całą resztę armatury, grzałkę w pralce (Calgonit
    >wychodzi chyba drożej ;).

    Też mi argument...
    To kup sobie na Allegro poli/fosforan sodu

    >Ciekawe zresztą dlaczego naweat na
    >niemieckich proszkach do prania podają dawkowanie w zależności od
    >twardości wody.

    Proszek do wody ma w sobie zmiękczacz fosforanowy którego dawka jest
    uzalezniona od twardości wody.
    Rzecz idzie o to czy taniej do pralki dodać zmiękczacz lub pewien nadmiar
    detergentu czy kupić instalację jonowymienną.

    >U mnie przy twardej wodzie (ok. 20 dH) i 4 os. w domu worek soli (za
    >20 zł) schodzi w jakiś kwartał, może z małym hakiem.

    Bo tyle sypiesz. Sypiesz ile chcesz. A skąd wiesz, że tyle trzeba?

    Sorry, nie obraź się... a na ch... Ci ta instalacja do zmiękczania jak Ty
    tam zużywasz tylko 20 kg soli na kwartał.
    Przecież Ty tej wody nie zmiękczasz.

    >A co do dodanego sodu - wystarczy pogooglac, przy 20 dH wodzie na litr
    >odkamieniacz dodaje ok. 150 mg sodu na litr - tyle co plasterek sera
    >żółtego

    To znaczy, że teoretycznie obniżyłeś zakamienienie wody o 150mg CaCO3 na
    litrze
    Nie wieżę, że nagle zniknęły wszystkie Twoje problemy. A skórę po kąpieli
    masz jak pupa niemowlęcia.

    I na to wypierdoliłeś kilka tyś. zł.???

    mucher