  • Data: 2013-01-21 00:42:12
    Temat: Re: Centralny odkamieniacz
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 20 stycznia 2013 23:38:47 UTC+1 użytkownik Grzegorz napisał:

    > buldoczy. Dobrze ze napisałeś że stopień uzdatnienia zależy od wielkości
    >
    > złoża i prędkości przepływu. Te parametry dyskwalifikują wszystkie małe
    >
    > popierdółki. Nawet jak by ktoś używał do picia i gotowania wody mineralnej a
    >
    > tej z demineralizatora dla ubogich do mycia. To efekt będzie bardzo mały.
    >
    > Duży przepływ przez małe złoże nie da cudownego efektu pozbawienia wody
    >
    > wapnia. Nie jest istotne ile wody ktoś zużywa w miesiącu. Ważne jakie ma
    >
    > maksymalne zużycie w litrach na godzinę. Wymiennik musi być dobrany do

> [...]

    A wiesz że mogło by się zgadzać z tymi dwudziestu kilogramami na kwartał. Popatrz
    jaki ma cykl pracy. Jak ma zbiornik 30l i tam jest 25 litrów granulek. To ma 5 litrów
    dobrze zdemineralizowanej wody. Myje ręce, robi herbatę na wodzie zdemineralizowanej.
    Ale jak bierze prysznic albo kąpie się w wannie to ma 5 litrów wody
    zdemineralizowanej i resztę nie zdemineralizowanej bo przy małym złożu i dużym
    przepływie nie zdąży się zdemineralizować. To i do regeneracji potrzebuje dużo mniej
    soli. Najlepsze jest to że przy za małym wymienniku nie ma wody zdemineralizowanej w
    połowie tylko trochę dobrze zdemineralizowanej i dużo wcale nie zdemineralizowanej
    pomimo że przeszła przez złoże.