    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ceny energi
    Date: Fri, 10 Jul 2015 17:41:43 +0200
    <559e6f8c$0$2194$65785112@news.neostrada.pl>
    <mnlurm$ups$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <559ed649$0$8390$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <559fa417$0$27510$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <mnobgm$dda$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <mnoetl$gru$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>

    dyskusyjnych:981d63f8-c030-4d18-82f2-6ef5b3bac7f6@go
    oglegroups.com...

    > abo gramy role pionkow - tu to ja moge poglosowac na tego ktos bedzie mial
    > sensowny program - a w unii nie mam nic do gadania. Szkoda nawet czasu na
    > takie analizy.

    Przesadzasz :-)
    Sami nie mamy szans ale takich jak my (a w zasadzie jeszcze mniejszych) jest
    więcej.

    > no tak - ale jak to robic? Bo na razie fabryka nie robi dochodu tylko
    > obroty.

    Jak to nie? Kupuje półprodukty lub materiały za X i wytwarza produkt wart Y.
    D (dochód) = Y - X.
    Przecież ten produkt już ma jakąś _znaną_ księgową wartość a nie dopiero jak
    się go sprzeda.

    > jesli bedzie vat niezerowy na granicach to beda zagraniczne "ekspertyzy" z
    > vatem do odliczenia i wyjdzie na to samo :/

    Ale jak w praktyce chcesz to zrobić? Jak opodatkować na granicy "ekspertyzy"
    a nie opodatkować czegoś innego?

    > hahaha - ze niby sa polskie? plus jest cypryjski, tmobile niemiecki

    Nie zrozumiałeś mnie - mnie nie chodzi kto jest prezesem czy właścicielem,
    ale gdzie płaca podatki. Proszę oto lista:

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,18286431,Ktore_f
    irmy_placa_w_Polsce_najwieksze_podatki__Mamy.html

    T-Mobile jest drugim największym zagranicznym płatnikiem podatków w Polsce,
    pierwszym jest właściciel Biedronki.

    Plusa na liście nie ma bo kupił Cyfrowy Polsat i ma sporą stratę. W
    poprzednich latach był. Orange nie było nigdy, a przypominam że mają nie
    tylko sieć komórkową ale też sporą część dawnej Tepsy.

    > po pierwsze nie za bardzo nam co polskiego zostalo nad czym dzielnie
    > postubecy pracowali -bo niby co?

    Rozejrzyj się, szukaj, sprawdzaj :-)
    Nie ma drogi na skróty.

    > Cydr lubelski kupuje - okazalo sie ze on taki polski jak mi sie wydawalo
    > wcale nie jest...
    > A po drugie jak sie doprowadzilo do biedy polakow (60% nie ma zadnych
    > oszczednosci)to trudno sie spodziewac ze nie beda liczyc kazdego grosza.

    A to niby Orange jest w jakiś wyraźny sposób tańszy od pozostałych, albo
    T-Mobile droższy by to miało statystyczne znaczenie? Przez lata rynek był
    podzielony mniej więcej po równo pomiędzy trzech (od jakiegoś czasu goni ich
    Play) gdyby któryś był wyraźnie droższy lub tańszy to by zyskał lub stracił.

    > Pokrecona logika -analogia do: doprowadzic ludzi do nedzy i dziwic sie ze
    > kradną

    Jak na półce w markecie stoją trzy różne produkty w tej samej cenie to
    kwestia _chęci_ by sprawdzić który skąd pochodzi, a nie biedy czy bogactwa.

    > mnie wystarczy ze patriota zaglosuje na partie ktora bedzie dbala o polska
    > racje stanu.

    Serio? Wystarczy zagłosować na odpowiednią partię i już się jest patriotą?

    > Wiesz jakie poglady ma pani olejnik, jakby nie było głos z salonu?
    > "Normalne, europejskie". A polskosc to nienormalnosc - pewnie wiesz kto z
    > tym wyskoczyl.
    > Dobre kryterium przed wyborami.

    Ale co mnie obchodzi pani Olejnik? Zwróciłem uwagę na niewygodny problem to
    Ty mi próbujesz znowu Olejnik przypiąć? Nie rozumiem dlaczego jak ja
    wskazuję ogólny problem Ty to odpierasz jak jakiś wyimaginowany atak na
    siebie i odpowiadasz w stylu "a u was biją murzynów" przy czym błędnie
    rozumiesz to "u was" bo zakładasz że mi po drodze z Olejnik albo Lisem albo
    innym miernym dziennikarzyną. Jak uważasz że tzw. patriotyzm ekonomiczny
    Twoim zdaniem nie ma sensu to to napisz a nie wyskakuj z Olejnik.
    Pozdrawiam
    Ergie