    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 13 Oct 2015 12:52:20 -0700 (PDT)
    <1...@g...com>
    <0...@g...com>
    Subject: Re: Ceny pomp ciepła w oderwaniu od polskich realiów
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 20:18:29 UTC+2 użytkownik w...@g...com
    napisał:

    > Problem w dyskusji z "chłopakami od pomp" jest taki, że jak przychodzi do porównań
    kosztów instalacji pompa vs coś innego, to instalację pompy liczą po minimum (tutaj
    sam zrobię poziome źródło ciepła,

    Bo dolne zrodlo mozna zrobic samemu przy budowie domu. Koparka jest zwykle
    na miejscu. Zakopac 400m rury i wprowadzic do domu zrobi kazdy. Wiec czemu
    tego nie liczyc taniej?

    > tam kupię po znajomości dobrą tanią pompę,

    http://ecopol-system.pl/oferta/oferta.html

    Dzwonisz, zamawiasz i masz. Dobra i tania pompa. Nie musisz miec znajomosci :)

    > zapominają o corocznym haraczu za utrzymanie gwarancji,

    Nie ma takiej potrzeby. w/w pompa ma gwarancje 24 m-ce bez zadnych haraczow.

    > dodatkowo okres zwrotu "TAK ZWANEJ" inwestycji rozciągają w nieskończoność
    (niektórzy pewnie nie dożyli by takiego okresu)),

    Zwykle jak porownuje to licze dla okresu, ktory wytrzyma pompa ciepla (bo
    ona wytrzyma najdluzej w porownaniu np. do kotla weglowego). Najstarsza
    instalacja na pompie ze sprezarka tlokowa jaka znam dalej dziala od 1996
    bez ani jednej awarii i ani jednego przegladu. To juz 19 lat :)

    > a jak wyliczają inne źródło ciepła, np. kocioł na węgiel - to liczą po maxie: a to
    nadroższy komin, jaki może być, a to kotłownia jak salon, a to niebotyczne koszty
    wszystkiego.

    Ja licze normalnie. Czyli kociol 8k i w ciagu 30 lat wymienisz go przynajmniej
    1-3 razy. Czas zycia takiego kotla to max 10-15 lat. Im tanszy tym krocej
    wytrzyma.

    > Oczywistością jest, że pompa jest bardzo wygodnym źródłem ogrzewania, ale kłamstem
    (nawet jak się powtórzy 100 razy, to nie będzie na dzień dzisiejszy prawda) jest, że
    to (w ogólności rzecz ujmując polskie realia) nie najtańszy sposób ogrzania ze
    względu oczywiście na irracjonalny koszt inwestycji.

    22k pln wydalem juz pisalem. W tym roku bede sasiadce "kierbudowac" przy
    instalacji takiej pompy jak ja mam to ci powiem jakie beda realne koszty
    - beda troche wyzsze niz u mnie bo ja tylko bede pokazywal palcem co inni
    robotnicy i hydraulicy maja robic.

    > Życzyłbym wszystkich w domach pompy ciepła,a w garażu porsche 911, bo auto zacne, w
    rankingach najmniej awaryjne, bezpieczne, a te nowe nawet ekonomiczne :)

    911 kupisz juz za 40-50k w dobrym stanie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.