  • Data: 2011-07-20 09:46:17
    Temat: Re: Chciałbym sam zrobić instalację elektryczną
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    shaman wrote:
    > W dniu niedziela, 17 lipca 2011, 19:44:56 UTC+2 użytkownik hk napisał:
    > [ciach]
    >
    > Z całej tej dyskusji można wysnuć wniosek, że wśród wszystkich ekip
    > budowlanych, z którymi ma do czynienia inwestor, elektrycy czują się
    > najbardziej niedocenionymi. Nie wiem jak inaczej wytłumaczyć sobie
    > ich reakcję w tym wątku. W każdej innej dziedzinie człowiek na jasno
    > postawione pytanie uzyskuje jasno sformułowane rady. A w temacie
    > elektryki okazuje się, że bez potwierdzonej pisemnie znajomości
    > pierdyliona norm i przepisów nie da się pociągnąć kabli po ścianie.
> [...]

    jako instalator w branży sanitarnej ale mający uprawnienia elektryczne i
    będący elektrykiem z praktyką wykonawczą powiem tak:

    układanie instalacji elektrycznej jest bardzo proste, bo nie wymaga żadnych
    specjalistycznych narzędzi, jednak jest trudniejsze niż wykonanie instalacji
    np wody bo wymaga więcej dokładności i uwagi. Instalację elektryczna można
    prowadzić na co najmniej kilka sposobów, jest sporo decyzji strategicznych i
    taktycznych do podjęcia. Zaczynając od sensownego podziału instalacji na
    obwody, kończąc na umiejscowieniu punktów.